۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ارتقاء سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی
کد خبر: ۱۲۱۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین خبر داد

ارتقاء سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ارتقاء سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار از اواسط مهر ماه سال جاری اجرا شد.

ارتقاء سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: ارتقاء سطح توانمندی‌های مهارتی، حرفه‌ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار از اواسط مهر ماه سال جاری اجرا شد.

وی در ادامه افزود: این طرح در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود جهت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، تعاون و فنی و حرفه‌ای مبادله شده است.

وی تصریح کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان دو هزار و 317 خانوار بوده که حدود 6 هزار و 500 نفر را تحت پوشش دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون تعداد بیش از 100 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در این طرح آموزش دیده‌اند.

رحمانی اهداف این طرح را ساماندهی مددجویان آموزش دیده و دارای مهارت تحت پوشش بهزیستی و کارآموزان فنی و حرفه‌ای در قالب تعاونی‌های اشتغال زا و بستر سازی و ارائه خدمات آموزشی به جامعه هدف طرف‌های تفاهم‌نامه دانست و ادامه داد: این طرح به منظور رفع مشکلات تعاونی‌های موجود در حوزه بهزیستی و فنی حرفه‌ای اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: در این طرح اداره تعاون متعهد به ساماندهی مددجویان بهزیستی و کارآموزان فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد اشتغال در قالب تشکل‌های تعاونی است.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نیز متعهد به اجرای دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف تعاون و بهزیستی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد می‌باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: بهزیستی نیز به همکاری در تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی و تسهیل در صدور مجوز راه اندازی مهدهای کودک، مراکز نگهداری سالمندان، معلولین ذهنی و جسمی و بازپروری معتادان برای تشکل‌های تعاونی دارای نیروی انسانی ماهر (دارای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) با رعایت کلیه مقررات و ضوابط موضوع مراکز ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گردیده است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان