۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نامه جان کری حکم گول زدن بچه با یک آبنبات را دارد/ برخی انتشار دهنده عملیات روانی جان‌کری شده اند
کد خبر: ۱۲۱۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

واکنش فوآد ایزدی :

نامه جان کری حکم گول زدن بچه با یک آبنبات را دارد/ برخی انتشار دهنده عملیات روانی جان‌کری شده اند

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت امور خارجه بعد از گذشت چند هفته مصوبه کنگره آمریکا را نقض برجام خواند گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بر اساس بند دوم نامه رهبر معظم انقلاب اگر طرف مقابل برجام را نقض کند اجرای برجام توسط ایران باید متوقف شود.

نامه جان کری حکم گول زدن بچه با یک آبنبات را دارد/ برخی انتشار دهنده عملیات روانی جان‌کری شده اند
به گزارش صبح قزوین:فوآد ایزادی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سخنان عراقچی مبنی بر اینکه نامه جان کری یک تعهد حقوقی است اظهار داشت: نامه‌ای که جان‌کری برای کشور ما نوشته هیچ ارزشی ندارد چرا که وقتی در کنگره آمریکا قانونی تصویب می‌شود و رئیس جمهور آن را امضا می‌کند، این امکان برای وزیر امور خارجه یا خود اوباما وجود ندارد که قانون را اجرا نکند.
وی افزود: وزارت امور خارجه برخی از عبارات را بد ترجمه کرده است چرا که بر اساس نامه جان‌کری دولت آمریکا اختیار توقف اجرای این قانون را ندارد بلکه به این معناست که دولت آمریکا می‌تواند در بعضی از موارد این قانون را اجرا نکند، که خود این حرف هم با قوانین آمریکا در تناقض است.
کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: منظور از اجرا نشدن این قانون در بعضی از موارد، بدین معناست که آدماهایی که آمریکایی‌ها تشخیص می‌دهند رفت و آمدشان به ایران مشکلی را برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند از این قانون مستثنی می‌شوند و در مقابل کسانی که آمریکا تشخیص بدهد برای اقتصاد ایران مفید خواهند بود، با آن‌ها برخورد خواهند کرد و رفت و آمد آن‌ها به آمریکا سخت خواهد شد.
ایزدی گفت: جان‌کری حداکثر یکسال دیگر وزیر امور خارجه آمریکاست در صورتی که این قانون کنگره آمریکا طولانی مدت است و اگر پس از پایان دولت اوباما، دولت بعدی نخواهد در خصوص این قانون با ایران همکاری کند، کشور ما نمی‌تواند هیچ‌گونه اعتراضی به مجامع بین المللی داشته باشد.
وی با بیان اینکه وزارت خارجه آمریکا بر خلاف دولت ما به تمام مصوبات کنگره آمریکا عمل کرده است خاطر نشان کرد: اتفاقات عجیبی در روزهای گذشته رخ داده است و برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی وزارت امور خارجه کشور ما به عنوان مترجم وزیر خارجه آمریکا عمل کرد.
کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه نامه جان‌کری هیچ سودی برای ما ندارد و فقط هدف از آن یک عملیات روانی است افزود: به قول دولت مردان دولت یازدهم این نامه فقط استفاده داخلی برای کشور ما دارد و باید از مسئولان وزارت امور خارجه پرسید که چرا آن‌ها مترجم و انتشار دهنده عملیات روانی جان‌کری شده اند.
ایزدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر موضوع عدم اعتماد به آمریکا تاکید داشته‌اند اظهار داشت: آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و عملکرد 2 ماه گذشته آمریکا همین موضوع را ثابت کرده و مشکلاتی را که پیش از این در خصوص رابطه با آمریکا پیش‌بینی می‌شد و دولتی‌ آن‌ها می‌گفتند که اتفاق نمی‌افتد، در حال رخ دادن است.
وی با اشاره به اینکه در نامه جان‌کری هیچ جزئیاتی وجود ندارد گفت: باید ببینیم که چه اتفاقی افتاده است که مسئولان وزارت امور خارجه به نامه جان‌کری اعتماد می‌کنند و قانون مصوب این کشور را قبول نمی‌کنند.
کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه نامه جان‌کری فقط مصرف داخلی برای کشور ما دارد عنوان کرد: این نا‌مه حکم گول زدن بچه با یک آبنبات را دارد و مسئولان داخلی ما باید پاسخگوی نادیده گرفتن هشدارهای به قول خودشان دلواپسان باشند.
ایزدی با بیان اینکه وزارت امور خارجه بعد از گذشت چند هفته مصوبه کنگره آمریکا را نقض برجام خواند عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بر اساس بند دوم نامه رهبر معظم انقلاب اگر طرف مقابل برجام را نقض کند اجرای برجام توسط ایران باید متوقف شود.
وی افزود: پیشنهادی که ما برای مسئولان وزارت خارجه داریم این است به جای ترویج نامه‌جان کری به مصوبات مجلس عمل کنند و پیش از اجرای برجام و بتون‌ریزی به قلب راکتور اراک یقین حاصل کنند که آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان پایبند خواهند بود و برجام را نقض نخواهند کرد.

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان