۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بالندگی در عرصه دفاع مقدس باید به صورت عملیاتی صورت گیرد
کد خبر: ۱۲۱۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس قم:

بالندگی در عرصه دفاع مقدس باید به صورت عملیاتی صورت گیرد

حسین محمدرضایی: هنوز راه طول و درازی برای عرضه درست محصولات ادبی دفاع مقدس در پیشروی ما قرار دارد. پایی که جا ماند و ده ها کتاب که نشانه حضور دلیرانه و مدبرانه اقشار مختلف ایران در دفاع مقدس بوده است و بالندگی در عرصه دفاع مقدس باید به صورت عملیاتی صورت گیرد.

بالندگی در عرصه دفاع مقدس باید به صورت عملیاتی صورت گیرد

به گزارش صبح قزوین، حسین محمدرضایی مدیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس قم در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: بالندگی در عرصه دفاع مقدس باید همانند روزهای جنگ به صورت عملیاتی که همراه با گذشت و ایثار بود، باشد یعنی عده ای به دفاع مقدس به عنوان یک محل کسب و کار نگاه نکنند.
 همانطور که رزمندگان و پیکارگران دین خدا هر آنچه که داشتند برای انجام تکلیف بر کف دست نهادند.

محمدرضایی ادامه داد: هنوز راه طول و درازی برای عرضه درست محصولات ادبی دفاع مقدس در پیشروی ما قرار دارد.
پایی که جا ماند، نورالدین پسر ایران، دا و ده ها کتاب که نشانه حضور دلیرانه و مدبرانه اقشار مختلف ایران در دفاع مقدس بوده است.

  وی با بیان اینکه کارهای ضعیف و نوشتارهای تهی از حقیقت در دفاع مقدس جایی نخواهد داشت، گفت: نسل ها یکی پس از دیگری جنگ را به دلیل همین نوشته هایی زیبا بر شاکله ذهنی خود حفظ خواهد کرد.
البته سازمان ها و ارگان های مربوطه که در این زمینه مسئولیت دارند، نباید عرصه را خالی نگه دارند.

حضور مردم بهترین ویژگی برای مبارزه با طاغوتیان است

مدیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس استان قم به تحول ادبیات پایداری بعد انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: باید در تربیت نویسندگان خلاق، مدرن و شجاع همیشه در حال تلاش باشند که هر شغلی نیازمند این شرایط و این افراد می باشد.
انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب عاشورا است که ماحصل زحمات مرارت های علمای سلف طی قرن های متمادی در راستای احمای فرهنگ علوی بوده است.

وی همچنین  به تعریف ادبیات دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: ویژگی بارز انقلاب اسلامی، اتکا به خداوند و استفاده از دستورات الهی بود با تأکید بر این نکته که حضور مردم بهترین ویژگی برای مبارزه با طاغوتیان است.
مردم نیز با توجه به تحمل و رنج و زجر فراوان از حکومت فاسدی پیاپی بر آنها حکمرانی کرده بودند همانند یک نقشه، هر گونه انقلابی بر علیه جباران را سرابی بیش نمی دانستند.

مدیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس قم، ادامه داد: وقتی امام ظهور کرد، مردم به ایشان اعتماد کردند و بسیار زیبا و هوشیارانه به ندای امام (ره)لبیک گفتند.
امام مردم را خوب شناخته بود که 2 ویژگی حب اهل بیت (ع) و دیگری مبارزه با طاغوت را داشتند.

مردم در دفاع مقدس با تمام سرمایه شان وارد شدند

download (4)

محمدرضایی افزود: اولی همیشه خود را نشان داده بود اما دومی به دلیل عدم وجود رهبری آگاه و شجاع که شرایط لازمه رهبری، یک قیام اسلامی را داشته باشد، باعث عقب ماندگی مردم شده بود.
اما امام این نیاز دوم مردم را پاسخ داد؛ تمام انقلاب ها به نوعی در مسیر حرکت در دامان مکر و حیله دشمنان اسلام افتادند.

وی به نقش مردم در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس در عرصه فرهنگ، اقتصاد، اجتماع بر اساس بصیرتی که مردم از خود نشان دادند به خوبی می گذشت و لحظات شیرین آن برای ملت ایران همان تقدیم عزیزانشان برای دستاوردهای انقلاب بود.
چرا که هر آنچه سرمایه داشتند در طبق اخلاص نهاده و در اختیار جنگ قرار دادند.

مدیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس قم با امتداد مسیر درست دفاع مقدس بیان داشت: یکی تنها فرزندش را هدیه کرد و دیگری همه سرمایه مادی خود که یک تخم مرغ بود.
هر دو به اندازه وسعشان با خدا معامله کردند، این ادبیات که دلیل سرشار بودن از معنویت در طبقات مختلف جامعه، برای قرن ها حرف برای گفتن دارد و می تواند نسل های بعدی را در این مسیر به خوبی تربیت کند.

شاه بیت حرکت امام(ره) تشکیل حکومت مبتنی بر مدیریت ولایت فقیه بود

محمدرضایی با مقایسه جنگ های دنیا با جنگ ایران، اذعان داشت: در دنیا جنگ بسیار رخ داده است؛ در قرن اخیر دو جنگ جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام، جنگ های عراق و افغانستان و جنگ های دیگر، اما هیچ کدام از مولفه های دفاع مقدس برخوردار نیستند.
چرا که جنگ کفر با کفر بوده است؛ اما به دلیل تقابل کفر با اسلام و فاصله ای که اسلام در مواجهه با کفر تعریف کرده است دفاع مقدس و یا همان جنگ، شیرین می شود و جهاد در راه خدا شکل گرفت.

وی انقلاب های دنیا را برگرفته از انقلاب و دفاع مقدس ایران دانست و افزود: نمونه با ارزش این انقلاب ها  وجود حزب الله لبنان و بیداری اسلامی در کشورهاست که البته این بیداری اسلامی نیازمند یک مدیریت همه جانبه در مواجهه با نقشه های شوم دشمنان است.
صد البته همه مستکبران عالم با تمام وجود تلاش می کنند تا این انقلاب ها شکل نگیرد.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات قم افزود: امام خمینی (ره) براساس نگاهی که در فقه به عنوان یک مجتهد مسلم در تشکیل حکومت اسلامی داشت بعد از 14 قرن، مبانی نظری ولایت مطلقه فقیه را به صورت عملی اجرایی نمود.
شاه بیت حرکت امام(ره)در مواجهه با حکومت طاغوت، همین زنده کردن نام اسلام و حکومت اسلامی، مبتنی بر مدیریت ولایت فقیه بود.

امام تنها راه از بین بردن ریشه ظلم را حکومت علوی می دانست

محمدرضایی ادامه داد: حضرت امام به این نتیجه رسیده بود که حکومت های جابر و فاسد طی قرن های گذشته حتی در دوران اهل بیت (ع) از وجود حکومت نایب رسول خدا، که همان ائمه اطهار هستند وحشت داشتند.

وی تاکید کرد: دشمنان نیز تمام تلاش خود را از زمان ظهور اسلام تاکنون بر این نکته اساسی استوار کرده اند که حکومتی به نام تشیع وجود نداشته باشد؛ حتی حکومت اسلامی را هم در راستای میل و اهداف خود با ایجاد انحراف در اصول اساسی آن می خواستند که نمونه بارز آن از کوچه های بنی هاشم آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

این نویسنده سپس به مدیریت علوی امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام می دانست که تنها راه از بین بردن ریشه ظلم و فساد تشکیل حکومتی است که مولفه های مدیریت علوی را داشته باشد.

محمدرضایی در پایان گفت: امام بر اساس تجربیات موجود و آنچه که در تاریخ بود که اسلام تنها به یک واسطه زنده خواهد ماند و آن هم قیام بر علیه حکومت طاغوت است، بر همین اساس مبارزه را آغاز و بعد از 15 سال با توکل به خداوند توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان