۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری جشنواره پژوهش با مشارکت ۳۷۴ دانش‌آموز قزوینی در قالب ۵۷ تیم
کد خبر: ۱۲۱۳۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین:

برگزاری جشنواره پژوهش با مشارکت ۳۷۴ دانش‌آموز قزوینی در قالب ۵۷ تیم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین گفت: در برگزاری جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل، ۳۷۴ دانش‌آموز از ۳۱ مدرسه دخترانه و ۱۷ مدرسه پسرانه در قالب ۵۷ تیم مشارکت جدی و فعالی داشتند.

برگزاری جشنواره پژوهش با مشارکت ۳۷۴ دانش‌آموز قزوینی در قالب ۵۷ تیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد رضایی زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش درون کشوری و برون کشوری به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ ملل و اقوام مختلف می‌پردازد.

وی در ادامه با تشکر از مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، دبیران راهنما و اولیای دانش‌آموزان افزود: در بخش معرفی استان‌های مختلف، 26 تیم از مقطع متوسطه اول و 31 تیم از متوسطه دوم در خصوص شناخت و معرفی فرهنگ سایر کشورها حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشنواره 374 دانش‌آموز از 31 مدرسه دخترانه و 17 مدرسه پسرانه در قالب 57 تیم مشارکت جدی و فعالی داشتند.

رضایی زاده تصریح کرد: 51 دبیر اجتماعی، تاریخ و جغرافیا به منظور برگزاری مطلوب نمایشگاه، راهنمایی دانش‌آموزان را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بیان کرد: جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای دانش‌آموزان در جهت مطالعه عملیاتی و کارگاهی دروس تاریخ، مطالعات اجتماعی و جغرافیا همچنین معرفی هرچه بهتر رشته‌های علوم انسانی در مجموعه آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین ادامه داد: شناخت و معرفی فرهنگ‌ فاخر کشورها و استان‌ها به دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان، ایجاد عزت نفس در دانش‌آموزان با مقایسه فرهنگ غنی ملی با سایر کشورها و تقویت روحیه پژوهش و مطالعه علمی در ارتباط با آداب و سنن مجموعه کشورهای مختلف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون جشنواره‌ای با این عنوان در سطح کشور برگزار نشده است و در واقع این جشنواره منحصر به فرد برای نخستین بار در مجموعه آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

رضایی زاده تصریح کرد: این جشنواره به طور قطع بدون عیب و نقص نخواهد بود از این رو همکاران و بازدیدکنندگان انتقادات یا پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند تا در سال‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره‌ای بهتر در راستای معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و سایر کشورها باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و کوششی که صورت گرفته این جشنواره در سطح استان و کشور مطرح شود.

در ادامه حمید حمدالله زاده، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین اظهار کرد: مسئولان با درک درست معضل کنکور و به منظور کیفیت بخشی آموزش‌ها اقدام به برگزاری این جشنواره کردند.

وی با بیان اینکه شروع شناخت و در واقع خط مقدم فرهنگ از آموزش و پرورش است، افزود: در برپایی این نمایشگاه به معنای واقعی شاهد مشارکت همه به ویژه اولیا و دانش‌آموزان بودیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان