۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اولین دستاورد دفاع مقدس بالا رفتن اعتقاد مردم بود
کد خبر: ۱۲۱۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

اولین دستاورد دفاع مقدس بالا رفتن اعتقاد مردم بود

امیر شهری: از نظر نظامی و اعتقادی چنان تلفیقی ایجاد شد، که دشمن نه به خاطر سلاح بلکه به خاطر اعتقادی مردم نمی دانست چه کند.

اولین دستاورد دفاع مقدس بالا رفتن اعتقاد مردم بود
به گزارش صبح قزوین، امیرشهری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس به ملت ایران اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس با دیدار آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه آغاز شد که بعد از آن رژه با صلابت و اقتدار کامل نیروهای مسلح را داشتیم.
امیر شهری اذعان کرد: در این هفته برنامه هایی را در خصوص تقدیر از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، پیشکسوتان و نمایشگاه دفاع مقدس را داریم.
وی در ادامه افزود: لشگر 16 زرهی در سرکوب گروه هایی که در گنبد و کردستان به وجود آمد نقش داشته و آرامش در منطقه را به وجود آورد و زمانی که نیروهای بعثی وارد کشور اسلامی ما شدند لشگر 16 زرهی در کردستان مشغول مبارزه با گروهک ها بود که بلافاصله یگان های خود را در دزفول مستقر و نبرد خود را در مهر ماه سال 1359 آغاز کرد.
این مسئول تصریح کرد: لشگر 16 زرهی در عملیات بسیار زیادی شرکت داشته که از جمله مهم ترین آن عملیات نصر و عملیات کلاسیک رزم تانک ها بود.
امیر شهری ادامه داد: این لشگر در عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس نیز شرکت داشته است.
وی عنوان کرد: دفاع مقدس برای ما دستاوردهای زیادی داشته به طوری که اولین دستاورد آن اعتقادی بود که مردم را به انجام مسائل اسلامی و معنویات در زندگی توصیه کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین گفت: وقتی که انسان وارد جبهه می شود معنویات را درک می کند و هنگامی که مردم ما 8 سال چنین روحیه ای داشته اند این روحیه نهادینه شده و می توانند از آن استفاده کنند.
امیر شهری تشریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس سیاستی بود که ما بدست آوردیم واگر در آغازین روزهای انقلاب جایگاه خود را از نظر سیاسی با زمان حال مقایسه کنیم درمی یابیم که همه این ها را در دفاع مقدس بدست آوردیم.
وی در ادامه افزود: از نظر نظامی و اعتقادی چنان تلفیقی ایجاد شد، که دشمن نه به خاطر سلاح بلکه به خاطر اعتقادی که نیروهای مسلح دارند نمی دانست چه کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی که دشمن صلابت و معنویات را در چهره و عملکرد نیروهای مسلح ما می دید دچار ضعف می شد و از نظراجتماعی هم دفاع مقدس اتحاد و انسجام را به آحاد مردم ایران آموخت.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان