۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مصرف سیر و پیاز در درمان انواع حساسیت ها مفید است
کد خبر: ۱۲۱۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دکتر یوسفی:

مصرف سیر و پیاز در درمان انواع حساسیت ها مفید است

سید نورالدین یوسفی: طب سنتی برای درمان انواع حساسیت ها راهکار ارائه می کند، گیاهانی مثل سیر و پیاز که به علت داشتن غلظت ترکیباتی بالا از قبیل کواراستیل مفید هستند و باعث می شوند واکنش التهابی به تاخیر بیافتد.

مصرف سیر و پیاز در درمان انواع حساسیت ها مفید است

به گزارش صبح قزوین، دکتر سید نورالدین یوسفی یکی از متخصصین کشوری طب سنتی در گفتگوی با خبرنگار صبح قزوین در خصوص حساسیت های فصلی، اظهارکرد: برخی از افراد حساسیت را نوعی آلرژی می دانند، بنابراین آلرژی را این گونه تعریف می کنند؛ یک  واکنش غیرعادی به موارد محموله که از واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی در پی آزاد شدن هیستامین می باشد.
هیستامین یک ماده ای بسیارسریع در برابر مهاجم ریز در هوا آزاد می کنند.

وی ادامه داد: در بعضی از حساسیت ها و آلرژی ها مهاجم هایی از نوع سیتروزی داریم که باکتری نیستند بلکه موادی مانند گرده گل، گرد و خاک  و غبار هوا که در لابه لای لباس ها و رختخواب موجود می باشند؛ به طور نمونه کسی که در تمیز کردن خانه دچار عطسه و حساسیت می شود عامل آن را گرد و خاک می دانند؛ اما واقعیت این نیست.

افراد باید نسبت به عوامل حساسیت های خود شناخت داشته باشند

این دکتر طب سنتی تشریح کرد: بیشتر محققان با این مسئله موافق نیستند که علت اصلی را گرد و خاک بدانند، وقتی انسان دچار عطسه می شود این  نوعی از واکنش بدن است که آزاد شده و باعث می شود فرد عطسه کند.

دکتر یوسفی در ادامه افزود: بیشتر افراد به ذرات معلق در هوا حساس هستند و به واکنش های ریز در هوا بیشتر حساسیت و واکنش نشان می دهند.
معمولا وقتی می گوئیم حساسیت و یا آلرژی، منظور ما واکنش مرگبار نیست؛ هرچند حساسیت باعث عطسه و خارش می شود که آزار دهنده هم می باشد.
این موارد در یک طبقه بندی خاص هستند که بعضی از این واکنش ها خطرناک و تهدید کننده زندگی افراد می شود.

وی گفت: آنافیلاکسی یک نوع آلرژی و واکنشی می باشد که به افراد القاء می شود و یک واکنش دینامیک و خطرناک است.
افراد باید اطلاعاتی در مورد آنافیلاکسی داشته باشند تا سریع به پزشک مراجعه کنند، آنافیلاکسی  به  صورت  ناگهانی وارد سیستم بدن می شوند و علائم آن تنگی نفس، از حال رفتن  و تشنج  می باشد که باید سریع به اوژانس مراجعه کنیم.

شاخص ترین عوامل حساسیت گرده گل ونیش زنبور است

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در جامعه انواع حساسیت هایی که برای مردم اتفاق می افتد، از قبیل حساسیت ها ی رایج که  شایع ترین آنها گرده افشانی گل ها در فصل بهار می باشد که ایجاد حساسیت می کند و یا نیش زنبور دچار آلرژی می شوند.

دکتر یوسفی اذعان داشت: بعضی از غذاهایی که مردم استفاده می کنند حساسیت زا هستند، از قبیل بادمجان، و فلفل دلمه که باعث حساسیت می شود و برای این  نوع  درمان طب رایج، داروی ضد احتقان و آنتی هیستامین است این داروها مجاری بینی را باز می کنند و اثر خشک کننده دارند و مانع ترشح، حساسیت و آلرژی می شوند.

این استاد طب سنتی عنوان کرد: یکی دیگر از حساسیت ها آسم می باشد که بیماری غیر واگیردار است و مجاری باریک در ریه موقتا تنگ شده و فرد دچار بی حالی وخستگی می شود.
در این حال فرد در حالت دم و بازدم سینه اش دچار خس خس خواهد شد.
دیگر حساسیت ها ناشی از پرندگان و قار چ ها، حیوانات، هوای سرد و عفونت می باشد.

مهمترین و شایع ترین آلرژی استرس و اضطراب است

 وی در ادامه افزود: از مهمترین و شایع ترین آلرژی و حساسیت ها استرس و اضطراب است که سیستم تنفسی را درگیر می کند که فرد دچار آسم می شود.
مردم باید نسبت به خودشان شناخت داشته باشند که به چه مواردی حساسیت دارند که وقتی دچار این علائم شدند به پزشک مراجعه کرده تا تحت مداوا قرارگیرند.

دکتر یوسفی تاکید کرد: طب سنتی برای درمان انواع حساسیت ها راهکار ارائه می کند، گیاهانی مثل سیر و پیاز که به علت داشتن غلظت ترکیباتی بالا از قبیل کواراستیل مفید هستند و باعث می شوند واکنش التهابی به تاخیر بیافتد.

این استاد طب سنتی خاطر نشان کرد: گیاه گزنه در همه جای دنیا در درمان سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی سینه و در درمان سیاه سرفه مفید است.
خود گزنه باید به صورت دم کرده مصرف شود و گیاه دیگر بابونه  می باشد که در درمان آلرژی پوستی، کهیر و خارش موثر بوده و در سیستم عصبی تاثیر مثبتی دارند.

برای بیماران قلبی، گیاه گزنه و بابونه مشکلی ایجاد نمی کند

وی ادامه داد: این گیاهان ترکیباتی بسیار بالا و خواص ضد التهابی دارند؛ این داروهای گیاهی مشکلات حساسیتی را حل می کنند، ما آنتی هیستامین را برای جلوگیری از حساسیت استفاده می کنیم که راه درمان قطعی حساسیت، گیاه بابونه و گزنه می باشد.

دکتر یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: در طب سنتی برای درمان حساسیت ویژه اشخاصی که فشار خون بالا دارند و تب این گونه افراد گرم می باشد، باعث ناراحتی آنها خواهد شد.
این افراد باید با مصرف قرص فشارشان  کنترل شود و برای بیماران قلبی، نیز گیاه گزنه و بابونه مشکلی ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان