۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ حتی خواص نیز ممکن است از مسیر انقلاب فاصله بگیرند
کد خبر: ۱۲۱۰۱۷ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین:

۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ حتی خواص نیز ممکن است از مسیر انقلاب فاصله بگیرند

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: من همواره اعتقاد داشتم ۹ دی چیزی کمتر از ۲۲ بهمن سال ۵۷ نبود و باعث حفظ نظام به دست مردم شد و آحاد مردم در ۹ دی بار دیگر نظام را بیمه کردند.

۹ دی انقلاب را بیمه کرد/ حتی خواص نیز ممکن است از مسیر انقلاب فاصله بگیرند
دکتر محمد رضا خانلری، عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با اشاره به عوامل وقوع حماسه 9 دی اظهار کرد: در فتنه سال ۸۸، فتنه گران اصل نظام را نشانه رفته بودند؛ اصل این فتنه توسط عوامل خارجی طراحی شده بود اما عوامل داخلی نیز به آن دامن زدند.
وی افزود: کسانی که از ابتدا با نظام اسلامی مشکل داشتند با وقوع فتنه فرصت پیدا کردند تا علیه نظام اسلامی به فعالیت بپردازند. در واقع اصل هدف فتنه‌گران، براندازی نظام و دستگاه‌های حاکمیتی ولایت فقیه بود و البته مردم این امر را به خوبی دریافتند.
عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: وقتی بحث در سال ۸۸ به نشانه رفتن مقدسات، بویژه عاشورا کشیده شد، ملت شیعه ایران که همه چیزش از عاشورا است تحملشان تمام شد و در واکنش به آن حماسه بزرگ ۹ دی را آفریدند.
9 دی چیزی کمتر از 22 بهمن 57 نبود

وی تصریح کرد: من همواره اعتقاد داشتم ۹ دی چیزی کمتر از ۲۲ بهمن سال ۵۷ نبود و باعث حفظ نظام به دست مردم شد و آحاد مردم در ۹ دی بار دیگر نظام را بیمه کردند.
خانلری ضمن اشاره به وسوسه‌های شیطانی گفت: وسوسه‌های شیطان همواره از بدو خلقت انسان بوده و مردم تا زمانی که نخواهند به تکلیف الهی عمل کنند و یا در ادای تکلیف سست باشند و به مسائل دنیا و برخی شعارها مانند دموکراسی و آزادی دل خوش کنند، همواره در معرض لغزش خواهند بود.
وی ادامه داد: می‌توان گفت تا حدودی زمینه وقایع سال ۸۸ نیز همین امر بوده است و اکنون نیز امر لغزش توسط وسوسه های شیطان ادامه دارد. در واقع کسانی که بخواهند از فطرت اصلی فاصله بگیرند و به دنبال شعارهای ظاهر فریب باشند، در حال حاضر نیز می‌توانند برای نظام خطرساز باشند.
این استاد دانشگاه در خصوص درس‌هایی که می‌توان از سال ۸۸ گرفت ابراز کرد: باید تقوای الهی پیشه کرد و به دنبال رهبری ولایت فقیه راه را از چاه تشخیص داد و به دنبال بصیرت بود.

حتی خواص نیز ممکن است از مسیر انقلاب فاصله بگیرند

مدرس فیزیک دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: حتی خواص نیز ممکن است لغزش‌هایی داشته باشند و از بصیرت فاصله بگیرند و در نتیجه آن طور که باید راه را از چاه تشخیص ندهند و همین امر باعث شود خطراتی نظام را تهدید کند.بنابراین همواره باید با پیروی از ولی فقیه هشیار بود و راه بصیرت را در پیش گرفت.
خانلری با اشاره به تاریخ در رابطه با ریزش‌های خواص و افرادی که سبقه انقلابی داشتند تصریح کرد: اینکه خواص در معرض لغزش هستند همواره از صدر اسلام تا کنون بوده و در آینده نیز وجود خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: در طول ۳۵ سال ما شاهد چنین ریزش‌هایی بوده‌ایم و هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از این نیز از این ریزش‌ها مصون بمانیم، چرا که وسوسه شیطان همواره وجود دارد و در هر فردی به شکل خاصی ظاهر می‌شود.
این مدرس دانشگاه در ادامه به رویش‌های شکل گرفته پس از انقلاب اشاره کرده و گفت: انقلاب ما در طول ۳۵ سال روز به روز کاملتر شده است و بدنه آن تنومندتر گشته است، لذا اگر در شرایط پس از فتنه افراد نو و جوانانی در این زمینه حرکت کنند اعتقاداتشان محکمتر از گذشتگان خواهد شد و در نتیجه محکمتر حرکت خواهند کرد.
خانلری در خصوص ملاک‌ها و شاخص‌های تشخیص حق از باطل بویژه برای نسل دانشجو بیان کرد: خود قرآن بهترین وسیله و ملاک تشخیص حق از باطل است و شاخصه بعدی علمای دین و افرادی هستند که به قرآن تسلط دارند و دارای ممارست در امور قرآنی هستند؛ فرادی همچون مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی.

جهت گیری های آمریکا، ملاک تشخیص حق از باطل است

وی تصریح کرد: البته شاید زمینه اعتقادی برای همه جوانان فراهم نباشد به طوری که بتوانند مستقیما از این چشمه‌های زلال بهره ببرند برای چنین افرادی در عرصه سیاسی و اجتماعی شاخص‌ها و ملاک‌هایی وجود دارد.
عضو هئیت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: امروزه پس از گذشت ۳۵ سال دشمنی آمریکا برای همه مشخص شده است و از همین امر می‌توان به عنوان ملاک و ابزاری در جهت تشخیص حق از باطل بهره برد.
وی توضیح داد: هر امری که آمریکا با آن میانه خوبی داشته باشد و به جانبداری از آن بپردازد به ضرر انقلاب و نظام اسلام است و در مقابل هر جا آمریکا با حرکت‌های مسئولین به مقابله می پردازد، در اصل آن امر و حرکت به نفع ملت و نظام ما است و باید از آن دفاع کرد و اینگونه می‌توان از خود آمریکا و جهت‌گیری‌های آن “به عنوان یک ملاک برای تشخیص حق از باطل” بهره برد.
انتهای پیام/6001


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان