۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بی آلایشی و سادگی بهترین هدیه شب یلدا به خانواده هاست
کد خبر: ۱۲۱۰۱۵ نویسنده: حجت الاسلام رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان قزوین:

بی آلایشی و سادگی بهترین هدیه شب یلدا به خانواده هاست

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان قزوین گفت: در شب یلدا بی آلایشی بهترین هنری بود که به یکدیگر عرضه می‌کردند به طوری که همه طبقات خانواده از فقیر و غنی گرد هم می‌آمدند و مهم‌تر از همه تلاش می‌کردند دور یک بزرگتر حلقه زنند.

بی آلایشی و سادگی بهترین هدیه شب یلدا به خانواده هاست
حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی صبح قزوین اظهار کرد: ایرانیان همواره سنت‌های قدیمی خود را پاس داشته، با حفظ و صیانت آیین به جا مانده از گذشتگان، به آن احترام می‌گذارند.
حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: به عقیده من اهمیت شب یلدا به دلیل انجام صله رحم است که اهل بیت (ع) نیز تاکید فراوانی نسبت به آن داشته‌اند بنابراین کسی نمی‌تواند این موضوع را منع کند.
وی در ادامه افزود: صله رحم دارای برکات فراوانی است و موجب طول عمر می‌شود ضمن اینکه بزرگداشت بزرگان، افزایش هم دلی، صفا و صمیمیت را با خود همراه دارد.
مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان عنوان کرد: در این شب می‌توان با ذکر محاسن و بازگو کردن زندگینامه پیامبر (ص)، ویژگی‌های برجسته ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار داد و از هذل گویی و بذله گویی اجتناب کرد.
وی یادآور شد: توجه به بزرگترها، احترام به کوچکترها، پیش دستی در سلام کردن، مهربانی و نرم خویی از ویژگی های بارز پیامبر (ص) بود اما بزرگترین سرمایه پیامبر، خلق و خوی حسنه وی بود که باید با الگو برداری، زینت بخش زندگی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام رمضانی اذعان داشت: احترام و اعتقادات قدیمی‌ها بسیار اثر گذار بود و از عمق وجودی آنان سرچشمه می‌گرفت اما برخی جوانان تصور می‌کنند با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن زندگی، زمانه نیز تغییر کرده بنابراین نباید به اندیشه‌ها و تفکرات دیگران اعتنایی کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم در صورتی که به بزرگ‌ترهای خود احترام بگذاریم به طور قطع در زمان پیری، ما نیز مورد احترام اطرافیان واقع خواهیم شد.
این مسئول متذکر شد: در گذشته مردم یکرنگ بودند و به جای توجه به ظواهر زندگی به دل‌های ساده یکدیگر می‌نگریستند ما نیز باید با تأسی به رفتارهای خوب گذشتگان، ساده زیستی را در زندگی خود حاکم کنیم.
مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد استان افزود: در شب یلدا بی آلایشی بهترین هنری بود که به یکدیگر عرضه می‌کردند به طوری که همه طبقات خانواده از فقیر و غنی گرد هم می‌آمدند و مهم‌تر از همه تلاش می‌کردند دور یک بزرگتر حلقه زنند؛ امیدوارم این سنت حسنه همواره در زندگی مردم جاری باشد.
وی عنوان کرد: بزرگی و منیت در گذشته به ریش سفید بودن، عقل و درایت کامل داشتن و بزرگتر فامیل بودن اطلاق می‌شد در حالیکه امروز هرکسی در خود احساس بزرگی می‌کند.
حجت الاسلام رمضانی محبت را حلقه مفقوده زندگی امروز دانست و عنوان کرد: همه مردم جامعه به زیبایی گل و آثار مثبت تقدیم آن به یکدیگر هم چنین به برکات قرائت حمد و سوره واقفند ولی آن را به خفتگان و درگذشتگان هدیه می‌کنند در حالیکه می‌توان سوره حمد را برای سلامتی زندگان و گل را به نشانه محبت به یکدیگر تقدیم کرد و در دستور کار خود قرار داد.
انتهای پیام/ 6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان