۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تغیرات مدیریتی من ممکن است سرو صدای زیادی به دنبال داشته باشد
کد خبر: ۱۲۱۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین علی رغم نصایح دلسوزان:

تغیرات مدیریتی من ممکن است سرو صدای زیادی به دنبال داشته باشد

اگر دستگاه یا مدیری له یا علیه کاندیدایی وارد انتخابات شد ،مصاحبه کرده و آن مدیر را به مردم معرفی خواهم کرد و گزارش آن را به مدیران بالادست در تهران نیز ارائه خواهم داد.

 تغیرات مدیریتی  من ممکن است سرو صدای زیادی به دنبال داشته باشد
به گزارش صبح قزوین :فریدون همتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد بیان داشت:  همه ما به شرایط کشور واقفیم و همه صاحب نظران و مدیران و مسوولان به این نتیجه رسیده اند که اگر دولت همه کارها را انجام بدهد. شرایط نه تنها بهبود نخواهد یافت
وی افزود: براین اساس جهت گیری نظام  و دولت در جهت استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در اقتصاد است و تجربه کشورهای موفق و توسعه یافته نشان می دهد که این رویکرد درست و قابل دفاع است.
استاندار با بیان اینکه"شرایط ظالمانه ی حاکم برقیمت نفت ، تحریم ها و شرایط بد اقتصادی باعث شده دولت به تنهایی توان انجام تمامی طرح ها را نداشته باشد." اظهار داشت:در این اوضاع و احوال باید مدیرانی به کار گرفته شوند که بتوانند کارها را به بخش خصوصی واگذار کنند و استان زمانی روی توسعه و پیشرفت را خواهد دید که به سمت جلب و جذب ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی حرکت کند.
وی تصریح کرد: ملاک و معیار مدیریت ارشد استان در ارزیابی کارنامه مدیران میزان موفقیت آنها در جذب سرمایه های بخش خصوصی و غیر دولتی است فلذا به سرعت باید پروژه ها شناسایی،اولویت بندی و به بخش خصوصی واگذار شوند و  این باور و اعتقاد در مدیریت استان وجود دارد که با همه توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت کند.
استاندار با اعلام اینکه" مدیران یک هفته برای اعلام طرح ها و امور قابل واگذاری فرصت دارند ." خاطرنشان کرد:از آیتم ها و شاخص های کلیدی و با درجه ارزش و اهمیت بالا در ارزیابی مدیران واگذاری کارها به بخش خصوصی است و از مدیران انتظار دارم همه تلاش خود را بکار گیرند تا قزوین به یکی از استان های پیشتاز در امر واگذاری طرح ها به بخش خصوصی تبدیل شود.
نماینده عالی دولت در استان افزود: تحقق این هدف موجب می شود دستگاه ها چابک تر و سریع تر شده و به کارهای اصلی و کلان خود برسند.
وی گفت: مهمترین ماموریت و اولویت بنده در شرایط فعلی همین کار است و عزم و اراده جدی خود را در این زمینه به کار خواهم گرفت.
همتی با بیان اینکه" باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و من به نوبه خود به شدت پیگیر آن خواهم بود." ادامه داد: هر مدیری هم بیشترین واگذاری ها را به بخش خصوصی و غیر دولتی داشته باشد از طرف مدیریت عالی استان مورد  تشویق قرار خواهد گرفت و شرایط استان قزوین از نظر واگذاری طرح ها در وضعیت مناسبی است و باید مدیران تمام تلاش شان را در این زمینه بکار بگیرند .
استاندار با تاکید بر تعامل و همکاری و همدلی بین دستگاه ها و مدیران در راستای پیشبرد امور اظهار داشت: همه  دستگاه ها باید مانند اجزای یک سیستم در تعامل و همکاری با یکدیگر باشند تا خروجی فعالیت ها بک خدمت ماندگار باشد فلذا نگاه بخشی نباید داشته باشیم.
 وی با بیان اینکه" با شناختی که در این مدت از مجموعه مدیریتی استان به دست آورده ام برداشت و احساسم این است که یک مجموعه مدیران توانمند در استان وجود دارند."  ادامه داد: مدیران  هر جامعه ای را می توان به سه دسته مدیران تحول آفرین ، مدیران حافظ وضع موجودو درنهایت مدیرانی که وضعیت موجود را تنزل می دهند  تقسیم کرد و در استان قزوین نیز از مدیران تحول آفرینی برخوردار است که باید با همکاری آنها کارها را پیش ببریم .
نماینده عالی دولت در استان خطاب به مدیران اظهار داشت:  شما مدیران دولت تدبیر و امید هستید  و این دولت متعلق به نظام جمهوری اسلامی  است و از شما انتظار می رود در هر موقعیتی از اهداف، سیاست ها و موفقیت های دولت دفاع و خدمات و دستاوردهای آن را اطلاع رسانی کنید .
وی ادامه داد: مثلا همین مذاکرات هسته ای را باید جدی بگیریم و کسانی که این اقدام بزرگ را کم اهمیت جلوه می دهند به مردم ،خیانت می کنند.
استاندار بیان کرد: در  بسته شدن پرونده pmd رسانه های جمعی آنگونه که باید به موضوع نپرداختند در حالیکه مذاکرات هسته ای از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است و این توفیقی برای نظام جمهوری اسلامی است.
همتی افزود: برخی از افراد اگر کوچکترین نقطه ضعفی را در این مداکرات و پرونده هسته ای ببینند آن را در بوق و کرنا می کنند.
استاندار گفت: مدیران باید در این امر ورود کرده و مردم را امیدوار کنند و با استفاده از تریبون های مختلف در محافل و مجالس،فعالیتهای دولت را به مردم معرفی کنند .
نماینده عالی دولت در استان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از مدیران در  دفاع از  مواضع دولت اظهار داشت: متاسفانه در برخی تریبون ها  اشخاصی به شدت از دولت  انتقاد می کنند و باصطلاح دولت را می شورند و کنار می گذارند و این در حالی است که نماینده دولت هم آنجا نشسته و  هیچ پاسخی به انتقاد کننده نمی دهد و این رفتار خلاف وفاداری ، جوانمردی و عدالت است .
وی عنوان کرد: انتظار ما از مدیران این است که به برنامه های دولت وفادار باشند و موفقیت های دولت تبیین کرده و  آیندگان را  نسبت به نظام امیدوار کنند.
استاندار اظهار داشت: برخی مدیران در سطح شهرستان ها و بخش ها به مبلغ برخی از کاندیداها تبدیل شده اند که باید به شدت با آنها برخورد شود .
همتی اضافه کرد: مشی دولت دکتر روحانی و وزیر کشور این است که دستگاههای دولتی حق ندارند از احدی در انتخابات جانبداری کنند بلکه باید بی طرف بوده و  به رای مردم بعنوان حق الناس پایبند باشند.
وی گفت: هیچ مدیری حق ندارد در جانبداری از کاندیدایی تبلیغات کند  و مدیران دستگاه ها باید مجموعه مدیریتی سطوح پایین و شهرستانی خود را توجیه کنند و اگر مدیری حرف شما را قبول نکرد و له یا علیه کاندیدایی تبلیغ کرد حتما برخورد کرده و مدیر مربوطه را کنار بگذارید .
استاندار افزود: با هیچ فردی در این حوزه تعارف نداشته باشید و گرنه خودم وارد عمل می شوم.
همتی بیان کرد: اعتماد مردم،سرمایه دولت است که نباید به این سرمایه خدشه ای وارد شود و مدیران دستگاه ها نیز باید رای  خود را پنهان کنند تا کسی متوجه  رای و نظر آنها نشود .
وی تصریح کرد: اگر دستگاه یا مدیری له یا علیه کاندیدایی وارد انتخابات شد ،مصاحبه کرده و آن مدیر را به مردم معرفی خواهم کرد و گزارش آن را به مدیران بالادست در تهران نیز ارائه خواهم داد.
استاندار عنوان کرد: تغییرات مدیریتی جدیدی  پیش روی استان است که  ممکن است سرو صدای زیادی به دنبال داشته باشد اما این تغییرات هیچ ربطی به انتخابات ندارد .
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه مدیران به نیروی انسانی در سازمان ها اظهار داشت: حرف اول در هر سازمانی را نیروی انسانی می زند و مدیران باید به این نکته توجه و دقت کافی داشته باشند .
وی افزود:   اگر  رضایت کارکنان تامین نشود و در موقع خدمات دهی دادن به مردم ممکن است دچار فساد شوند و این امر تمام بخش ها و فعالیت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد فلذاباید بین  کارکنان یک نشاط و شادابی ایجاد شود تا سرویس دهی خوبی به مردم داشته باشند.
استاندار بیان کرد: براساس توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تمامی معوقات  9 ماه اول امسال به کارکنان باید پرداخت شود و مدیران حق ندارند از پاداش ها و رفاهیات و پول سازمان در جای دیگری خرج کنند بلکه در وهله اول باید معوقات کارکنان را  پرداخت کنند. .
استاندار در پایان بر آمادگی مدیران برای انجام سفر ریاست جمهوری به استان تاکید کرد.

منبع: تولیدی

دیدگاه ها

ح....ع / ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

امیدوارم تغیییرات رااز معاونت ها شروع کنید.....جناب آقای همتی عزیزمن ازمنطقه شما هستم وچندسالی است که دراستانداری مشغول کارم ..خیلی سعی میکنم حضرتعالی راملاقات کنم ولی موفق نمیشوم....انشاءالله که بتوانم شما عزیزدلم راببینم.......ارادتمند شما....ح
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان