۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی ۶۹۰ آموزش پذیر بی‌سواد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری/ ارائه تسهیلات اشتغال با اولویت سوادآموزی مددجویان
کد خبر: ۱۲۰۶۲۰ نویسنده: بهاره رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین:

شناسایی ۶۹۰ آموزش پذیر بی‌سواد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری/ ارائه تسهیلات اشتغال با اولویت سوادآموزی مددجویان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین از شناسایی ۶۹۰ آموزش پذیر بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش بهزیستی در استان خبر داد و گفت: بهزیستی ارائه تسهیلات اشتغال خویش را در سال جاری با اولویت سوادآموزی مددجویان به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم توانمندسازی، پرداخت می‌کند.

شناسایی ۶۹۰ آموزش پذیر بی‌سواد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری/ ارائه تسهیلات اشتغال با اولویت سوادآموزی مددجویان
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت امر سوادآموزی اظهار کرد: متولی امر سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش است همچنین چند سالی است که سازمان بهزیستی با آموزش و پرورش در امر سوادآموزی همکاری گسترده‌ای دارد.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امر سوادآموزی، اواخر سال 93 هیئت وزیران مصوبه‌ای را برای همه سازمان‌ها مبنی بر داشتن همکاری بیشتر در امر سوادآموزی ارسال کرد.

وی در ادامه توضیح داد: بر این اساس برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی شکل گرفت و افراد آموزش پذیر در دو گروه سنی 10 تا 20 سال و 10 تا 49 سال تحت پوشش دوره سوادآموزي قرار می‌گیرند.

برنامه‌های ویژه سوادآموزی برای کودکان کار
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به دلیل اهمیت فراوان گروه سنی 10 تا 20 سال به عنوان گروه مولد و کسانی‌که نقش مهمی در آینده جامعه خواهند داشت، برنامه ریزی خاصی برای سوادآموزی این گروه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای وزیران، سازمان بهزیستی موظف است تا افراد آموزش پذیر بی‌سواد تحت پوشش خود را به سازمان آموزش و پرورش معرفی کنند یا اینکه به شکل مستقل امر سوادآموزی افراد شناسایی شده تحت پوشش خود را بر عهده گیرد.

رحمانی بیان کرد: در این گروه به معلولان جسمی و حرکتی و کودکان کار تاکید فراوانی شده تا حداکثر پتانسیل خود را برای جذب و سوادآموزی این افراد به کار گیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه سوادآموزی برای کودکان کار اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان کار به منظور تامین بخشی از هزینه اقتصادی خانواده خود، وارد بازار کار می‌شوند به همین دلیل از ثبت نام در مدارس بازمی‌مانند.

این مسئول عنوان کرد: برای این افراد برنامه‌های منعطفی طراحی شده تا در کنار کار بتوانند در قالب برنامه‌های نهضت باسواد شوند.

رحمانی خاطرنشان کرد: برای امر سوادآموزی معلولان جسمی و حرکتی نیز اقدامات مناسبی همچون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب پیش بینی شده ضمن اینکه مدرسه‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده و آموزش و پرورش در این راستا طرح‌های خوبی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به آمار بی‌سوادان تحت پوشش بهزیستی گفت: در سال جاری 163 نفر بی‌سواد 10 تا 20 سال شناسایی شدند که از تعداد 22 نفر کودکان کار و خیابان و مابقی شامل کودکان معلول تحت پوشش بهزیستی بودند.

لزوم سوادآموزی مددجویان تحت پوشش بهزیستی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در مجموع 690 آموزش پذیر بی‌سواد 10 تا 49 سال در سال جاری شناسایی شدند البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعدادی از کودکان گروه سنی 10 تا 20 سال به دلیل شرایط خاص، آموزش پذیر نیستند.

وی در ادامه افزود: شهر تاکستان با 257 نفر دارای بیشترین آمار بی سواد استان است و در ادامه شهر قزوین با 190 نفر، البرز 107 نفر، آوج 103 و شهر آبیک با 53 نفر به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رحمانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی بهزیستی استان بیان کرد: بهزیستی اقدامات مکمل دیگری نیز در راستای همکاری با آموزش و پرورش داشته به طور مثال بخشی از فعالیت‌های فرهنگی بهزیستی برای جذب سوادآموز می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم سوادآموزی مددجویان تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی ارائه تسهیلات اشتغال خویش را در سال جاری با اولویت سوادآموزی مددجویان به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم توانمندسازی، پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان