۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ثبت نام ۴ کاندیدا از حوزه انتخاباتی بوئین زهرا/ همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری در استان فراهم است
کد خبر: ۱۲۰۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین مطرح کرد

ثبت نام ۴ کاندیدا از حوزه انتخاباتی بوئین زهرا/ همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری در استان فراهم است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از ثبت نام ۴ کاندیدا از حوزه انتخاباتی بوئین زهرا خبر داد و گفت: همه امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم در استان فراهم شده است.

ثبت نام ۴ کاندیدا از حوزه انتخاباتی بوئین زهرا/ همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری در استان فراهم است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اولین نشست خبری معاون سیاسی- امنیتی استانداری قزوین عصر امروز(شنبه) با حضور اصحاب رسانه استان قزوین در دفتر مدیریت بحران این سازمان برگزار شد.

ایوب رحیمی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در این نشست با بیان اینکه مقدمات انتخابات سال جاری از ابتدای سال با دستور وزیر کشور شروع شده است، گفت: مسائل اجرایی و عملیات انتخابات خبرگان رهبری از روز 26 آذرماه و انتخابات مجلس از امروز(شنبه) آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: کار اجرایی انتخابات با حضور فرمانداران و بخشداران و با انتخاب هیئت معتمدین با حضور 30 نفر شروع می‌شود و این افراد از سوی فرمانداران به هیئت نظارت شهرستان و بخش‌ها معرفی خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه از 26 آذرماه اعضای هیئت معتمدین انتخاب و تائید شده‌اند، اذعان کرد: 11 نفر از هیئت معتمدین جزء اعضای هیئت اجرایی مجلس خبرگان رهبری هستند که سه نفر آنها یعنی دادستان، فرماندار و رئیس ثبت احوال جزء هیئت اداری این مجلس هستند.

وی از شروع به کار اعضای هیئت اجرایی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 11 نفر هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند که درباره هیئت اداری آن یک تفاوت اساسی با هیئت مجلس خبرگان دارد.

رحیمی اضافه کرد: در هیئت اداری مجلس شورای اسلامی دادستان و فرماندار و یک نماینده از شورای شهرستان یا بخش حضور دارند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری قزوین ابراز کرد: پس از ثبت نام صورت گرفته از سوی داوطلبان صلاحیت آنها در هیئت اجرایی و بعد در هیئت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود اعتراض از سوی داوطلبان نظر نهایی از سوی شورای نگهبان مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس خبرگان فرمانداری مرکز استان به عنوان حوزه انتخابیه مرکزی و اصلی معرفی شده است، گفت: شهرستان‌ها و بخش‌ها حوزه‌های فرعی انتخابات هستند که ما در استان یک حوزه اصلی و 18 حوزه فرعی داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از حضور 3 حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات مجلس خبر داد و گفت: استان دارای 4 نماینده مجلس و 2 نماینده مجلس خبرگان رهبری است و از امروز روند تشکیل هیئت اجرایی مجلس به مدت 6 روز شروع شد.

وی درباره تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگی مجلس بیان کرد: طی سه روز گذشته 3 نفر برای انتخابات خبرگان در استان ثبت نام کردند و در روز اول ثبت نام انتخابات مجلس 8 نفر در مرکز قزوین، چهار نفر در حوزه بوئین زهرا ثبت نام کرده‌اند.

رحیمی در ادامه افزود: همه کاندیداها و تیم تبلیغاتی آنها موظف به پایبندی به قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی هستند و رسانه‌ها و جراید باید برای برگزاری یک انتخابات سالم و حداکثری همکاری لازم را با کمیته انتخابات استان داشته باشند.

وی ادامه داد: با شروع ثبت نام برای انتخابات شایعات از سوی دشمنان انقلاب گسترش می‌یابد که هدف این افراد دلسرد کردن مردم از مشارکت گسترده است تا استقبال ملت ایران از انتخابات کمرنگ جلوه داده شود که باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم.

این مسئول در پایان تاکید کرد: همه امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم در استان فراهم شده است و هیچ مشکلی برای برگزاری این انتخابات نداریم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان