۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین حضور ۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی
کد خبر: ۱۲۰۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان خبر داد

حضور ۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی از حضور ۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی استان خبر داد.

حضور ۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اولین نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی پیش از ظهر روز گذشته در سازمان جهاد کشاورزی استان افتتاح شد.

در حاشیه این نمایشگاه مهرزاد مستشاری، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی در بخش‌های مختلف اعم از پژوهشی، آموزشی و ترویجی ارائه شده است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه افزود: در حوزه پژوهش ایده مورد نظر توسط شرکت‌های دانش بنیان به محصول تبدیل شده و در بخش ترویج به بهره‌برداران منتقل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: 25 طرح تحقیقاتی برای اولین بار در این نمایشگاه ارائه شده است که در این میان از پژوهشگران 6 طرح برتر تقدیر خواهد شد.

مستشاری اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه از 4 آموزشگر، 6 مروج و همکار اجرا به عنوان‌برترین‌های هر حوزه تجلیل می‌شود.

وی با گریزی بر مشکلات حوزه کشاورزی، بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی منتقل نشدن تحقیقات انجام شده در این بخش به کشاورزان است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد: دستاوردهای نمایشگاه در زمینه‌های مختلف اعم از جنگل‌ها و مراتع، گیاه پزشکی، آب و خاک، امور دامی، زراعی، باغی و غیره ارائه شده است.

مستشاری با بیان اینکه تمام آموزش‌ها کاربردی است، ادامه داد: آموزش به بهره‌برداران، آموزش مقطع‌دار علمی کاربردی و آموزش‌های دانش آموزی در حوزه آموزش در نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های ترویجی، ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی در قالب کتابچه و بروشورهای ترویجی در نمایشگاه موجود است.

این مسئول با اشاره به حضور 6 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه، عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه با دستاوردهایی همچون کشت بافت ارقام مقاوم انگور، گیاهان دارویی، دستگاه آبیاری هوشمند در 2 فاز مختلف و دستگاه کود خشک‌کن حضور پیدا کرده‌اند.

مستشاری افزود: بازدید کنندگان و علاقمندان می‌توانند در صورت تمایل سفارشات تهیه دستگاه‌ها و موارد مدنظر خود را به شرکت‌های دانش بینان بومی حاضر در نمایشگاه که در مرکز رشد سازمان نیز مستقر هستند، بدهند.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه علاقمندان، پژوهشگران، آموزشگران و کشاورزان دعوت می‌کنیم تا با حضور در نمایشگاه با آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی آشنا شوند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا روز دوشنبه در ساعت اداری و در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برپا خواهد بود.

انتهای پیام/9003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان