۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین مراجعه ۲۰ هزار معتاد به مراکز درمانی در قزوین/ ۵۵ درصد معتادان متاهل هستند
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

مراجعه ۲۰ هزار معتاد به مراکز درمانی در قزوین/ ۵۵ درصد معتادان متاهل هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طبق آمارهای رسمی بیش از ۲۰ هزار معتاد به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند که ۵۵ درصد آنها متاهل هستند.

مراجعه ۲۰ هزار معتاد به مراکز درمانی در قزوین/ ۵۵ درصد معتادان متاهل هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مختار کرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در همایش "خیرین در راستای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد" که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خیرین از دیر باز در حوزه‌های مختلف حضور فعالی داشتند به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خیرین افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این همایش حرکتی در راستای دستگیری از قشر آسیب دیده جامعه با کمک خیرین باشد چراکه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد نتوانستیم از پتانسیل خیرین استفاده کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: چند سالی است که از معتادان به عنوان افراد بیمار یاد می‌شود و همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی به دنبال مداوا و بازگشت این افراد به کانون خانواده هستند دولت نیز برای مبارزه با مواد مخدر مسمم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: تبیین فرهنگ کمک و نیکوکاری در راستای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد، توسعه کمی و کیفی فعالیت خیرین در این حوزه، تبیین نقش و جایگاه موثر خیرین در صیانت اجتماعی، شناسایی و جذب بیشتر خیرین جامعه از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان حوزه اعتیاد و خانواده آنها، زمینه سازی به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی با خانواده بهبودیافتگان از دیگر اهداف این مراسم می‌باشد.

کرمی عنوان کرد: طبق آمارهای رسمی بیش از 20 هزار نفر معتاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که البته آمارهای غیر رسمی بیش از این خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 55 درصد از معتادین بر اساس آمارهای به دست آمده متاهل هستند یعنی در حدود 10 هزار نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمان متاهل و دارای زن و فرزند هستند.

این مسئول عنوان کرد: طرح‎هایی همچون جمع آوری معتادان در راستای مبارزه و ریشه کنی اعتیاد از سطح جامعه اجرا شده اما پس از ترک اعتیاد و ورود به اجتماع به دلیل مشکلاتی چون عدم پذیرش از سوی جامعه و خانواده و مهیا نبودن زمینه اشتغال مجدد به فضای قبلی و دامن اعتیاد برمی‌گردند.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش تشکیل مجمع خیرین در بحث مواد مخدر و رسیدگی به خانواده معتادین است که همه مسئولیت‌ها و امور به عهده آنها واگذار می‌شود و شورای هماهنگی و سازمان‌های مربوطه تنها نقش نظارتی و همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان