۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بهره‌مندی افراد کلیدی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان از تسهیلات سربازی
کد خبر: ۱۲۰۳۲۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بهره‌مندی افراد کلیدی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان از تسهیلات سربازی

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان گفت: افراد ۴۰ شرکت دانش‌بنیان که نقشی کلیدی در این شرکتها داشتند در قالب اجرای پروژه‌های دفاعی از طرح تسهیلات سربازی استفاده کرده‌اند.

بهره‌مندی افراد کلیدی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان از تسهیلات سربازی

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان گفت: افراد 40 شرکت دانش‌بنیان که نقشی کلیدی در این شرکتها داشتند در قالب اجرای پروژه‌های دفاعی از طرح تسهیلات سربازی استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوری صبح قزوین ، دکتر صاحبکار طی نشستی در حاشیه رونمایی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان با تاکید بر این که در حال حاضر 11 هزار شرکت علاقه‌مندی خود را برای ورود به حوزه دانش‌بنیان شدن اعلام کرده‌اند، افزود: از این تعداد تا کنون 4 هزار و 500 شرکت وارد فرآیند ارزیابی شده‌اند.

وی با تاکید بر این که این شرکتها از مزایای قانونی شرکتهای دانش بنیان برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: تسهیلات حمایت‌های صندوق‌های نوآوری و شکوفایی از جمله مزایای قانونی است.

صاحبکار معافیت‌های مالیاتی را از دیگر مزایای قانونی شرکتهای دانش‌بنیان نام برد و یادآور شد: در سال مالی 92 معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان 6 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال 93 به 60 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی این میزان معافیت مالیاتی برای هزار و 200 شرکت اجرایی شده است.

الستی با تاکید بر این که انجام کار معافیت مالیاتی دارای پیچیدگی‌های خاصی است خاطرنشان کرد: برای این منظور مشاوره‌های مالیاتی تمام وقت برای شرکتها در نظر گرفته شد.

صاحبکار حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان را از دیگر اقدامات معاونت علمی نام برد و گفت: بازارهای داخلی بسیار محدود و از این رو لازم است تا به فکر صادرات محصولات دانش بنیان باشیم که برای این منظور با همکاری معاونت بین‌الملل معاون علمی ریاست جمهوری 10 دسته از مشکلات شرکتها را در این زمینه شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: برای این منظور اقدام به تدوین آیین‌نامه‌هایی شد تا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان کنیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان