۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاهش ۳۰ درصدی جرائم با جمع آوری معتادین متجاهر/ ارتباط نیمی از پرونده‌های قضایی به مواد مخدر
کد خبر: ۱۲۰۳۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی جرائم با جمع آوری معتادین متجاهر/ ارتباط نیمی از پرونده‌های قضایی به مواد مخدر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی جرائم با جمع آوری معتادین متجاهر گفت: با بررسی پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و دستگاه قضا متوجه می‌شویم در حدود نیمی از پرونده‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شوند.

کاهش ۳۰ درصدی جرائم با جمع آوری معتادین متجاهر/ ارتباط نیمی از پرونده‌های قضایی به مواد مخدر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ظهر امروز در همایش "خیرین در راستای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد" که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده توسط دستگاه‌های مختلف در خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر، موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا با اجتماعی کردن و استفاده از ظرفیت خیرین در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات مناسبی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیاری انجام داده به طوری که 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کشور کرده است اما با وجود همه این تلاش‌ها آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم در برابر این موضوع بایستیم و کارساز باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و همسایگی با کشوری که تولیدکننده مواد مخدر است آسیب‌هایی را در این حوزه شاهد هستیم.

رحیمی عنوان کرد: این افراد یعنی معتادان، فرزندان همین جامعه هستند که می‌توانستند از نیروهای مفید و حلال مشکلات باشند اما متاسفانه به معضلی برای جامعه تبدیل شده‌اند که هم خود و هم خانواده خود را درگیر این آسیب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و دستگاه قضا متوجه می‌شویم نیمی از پرونده‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شوند به طور مثال در بحث طلاق بیش از نیمی از علل وقوع آن به مواد مخدر وابسته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: با وجود فعالیت فراوان دستگاه‌های اجرایی مختلف همچون نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی موفقیت لازم کسب نشده و اظهار تاسف کارساز نیست بلکه همت عمومی و مشارکت همه افراد جامعه لازم است.

رحیمی عنوان کرد: باید رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و همه کسانی که می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند در راستای آگاه سازی جامعه قدم بردارند و در این مسیر از افراد دارای نفوذ کلام و قدرت بیان استفاده کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست باید خانواده‌ها نسبت به رفتار فرزندان خود حساس بوده و در مرحله بعدی مدارس و دانشگاه‌ها که با جوانان در ارتباط هستند با دقت بیشتر و با برقراری ارتباط یا خانواده‌ها پیگیر امور باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید به وظایف خود عمل کنند چراکه برخی افراد به شکل آگاهانه برای نابودی جامعه تلاش کرده حتی برای رسیدن به اهداف شوم خود سرمایه گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی جرائم با جمع آوری معتادین متجاهر در سال گذشته گفت: انتظار می‌رود مجمع خیرین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود البته ورود به این حوزه هنوز همچون مدرسه سازی و مسجد سازی فرهنگ سازی نشده است.

رحیمی در پایان تاکید کرد: نجات یک انسان نجات بشریت است لذا حضور خیرین، معتمدین و دلسوزان جامعه در این حوزه می‌تواند موثر واقع شود البته کمک‌ها فقط مادی نیست بلکه افراد صاحب نظر می‌توانند با ارائه راهکار و پیشنهادات مطلوب در راستای کاهش این معضل اجتماعی قدم بردارند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان