۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استفاده از ظرفیت خیرین برای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد
کد خبر: ۱۲۰۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

استفاده از ظرفیت خیرین برای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد

استاندار قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در حمایت از آسیب دیدگان اعتیاد گفت: باید از پتانسیل خیرین که دارای روحیه نیکوکاری، انفاق و سازندگی هستند، به شکل شایسته‌ای استفاده کرد چراکه با همین روحیه می‌توان مسیر تعالی جامعه را مهیا کرد.

استفاده از ظرفیت خیرین برای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین ظهر امروز در همایش "خیرین در راستای صیانت اجتماعی از آسیب‌دیدگان اعتیاد" که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این گردهمایی، بررسی دقیق پدیده شوم و خانمانسوز اعتیاد است.

وی افزود: این معضل اجتماعی در اثر فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو که برای کسب منافع مالی حاضرند جوانان را آلوده اعتیاد کرده و از مسیر سلامت خارج کنند شکل گرفته است.

همتی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بر اساس تحلیلی که از تجربیات گذشته و در مراحل پیشگیری و مبارزه انجام شده این نتیجه به دست آمده که برای مبارزه اثرگذار با مواد مخدر، موضوع اعتیاد باید به بحثی اجتماعی تبدیل شود و مردم را با ابعاد مختلف آن آگاه کرد.

استاندار قزوین عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و مبارزه درست، همه گروه‌های اثرگذار همچون ورزشکاران، مداحان و در راس همه آنها خانواده‌ها باید درگیر موضوع شوند.

وی افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده در حدود 2 تا 2.5 درصد جمعیت کشور معتاد و 97 درصد جامعه پاک هستند، چگونه نمی‌توان این 2 درصد را درمان و به آغوش گرم خانواده بازگرداند.

همتی ادامه داد: باید این بحث را به میان گروه‎های مختلف برد و از ظرفیت و پتانسیل مردم برای امر مبارزه، پیشگیری و صیانت استفاده کرد تا آثار مثبت و سازنده آن را در جامعه شاهد بود.

استاندار قزوین تاکید کرد: باید آموزش و پرورش، خانواده‌ها و گروه‌های مرجع را با ابعاد مختلف این موضوع آگاه و به معنای واقعی موضوع مبارزه با اعتیاد را اجتماعی کرد چرا که بدون شک اقدام جمعی در مقابله با این پدیده موثر واقع می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: همانگونه که در بخش‌های مختلفی همچون مدرسه سازی، احداث پل و مسجد سازی از حضور خیران استفاده می‌شود باید از ظرفیت خیران در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته مهم توجه داشت که در مسئله مبارزه با مواد مخدر، معتادان نیز از همنوعان ما هستند و این یک نوع بیماری است لذا به این نتیجه رسیدیم که در استان از پتانسیل خیران که دارای روحیه انفاق، نیکوکاری، سازندگی و علاقمند به مشارکت هستند، به شکل شایسته‌ای استفاده کرد چراکه با همین روحیه می‌توان مسیر تعالی جامعه را مهیا کرد.

همتی در پایان گفت: با مشارکت خیرین، قدم‌های موثری را می‎توان با همدلی، مشارکت گروهی و وحدت نظر اقشار مختلف برداشت از این رو امیدواریم با همت بلند خیران افراد دیگری را شناسایی و جذب کرد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان