۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین یک کلاغ چهل کلاغ مجازی درباره آنفلوآنزا
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶ نویسنده: سعیده خدادادبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ماجرای روز

یک کلاغ چهل کلاغ مجازی درباره آنفلوآنزا

همیشه احتیاط شرط عقل است اما نگرانی بی‌مورد هم می‌تواند به همان اندازه آرامش ما را بهم بزند.شاید هم برخی کالاها مثل ماسک در انبارها تلنبار شده و برخی سودجوها رو به شایعه سازی ترغیب کرده است.

یک کلاغ چهل کلاغ مجازی درباره آنفلوآنزا
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، 
این روزها شبکه‌های مجازی و سایت‌ها پر از اخطار درباره ابتلا به آنفلوآنزا شده اما چقدر این بیماری حاد است و چقدر باید از آن ترسید؟
آمارها نشان می‌دهد کنترل ویروس آنفلوآنزا امسال بیشتر از سال‌های قبل بوده ولی گسترش ابزارهای ارتباطی باعث شده کوچکترین خبری در این زمینه با سرعت برق و باد منتشر شود و بعضی وقت‌ها هم با چاشنی شایعه و خبرسازی مردم تصور کنند امسال خطر خیلی بیشتر از سالهای گذشته است.
همیشه احتیاط شرط عقل است اما نگرانی بی‌مورد هم می‌تواند به همان اندازه آرامش ما را بهم بزند.شاید هم برخی کالاها مثل ماسک در انبارها تلنبار شده و برخی سودجوها رو به شایعه سازی ترغیب کرده است.
این اتفاقی که وزارت بهداشتی‌ها را هم متعجب کرده خبرهای همان مهمان هر ساله فصل سرما یعنی آنفلوآنزاست که انگار امروز با توپ پرتری آمده و زودتر از خود ویروس در حال انتشار است.
درسته آمار 46 نفره کشته شدگان بیماری آنفلوآنزا نگران کننده است اما این آمار با آمار تلفات سالهای گذشته فاصله دارد. طبق اعلام مسئولین این آمار در سال گذشته 86 نفر بوده و امسال اتفاق غیر عادی رخ نداده است.
متاسفانه با توجه به جو روانی که بعد از شیوع آنفلوآنزا در کشور به وجود آمد موجی از نگرانی در کشور ایجاد شد تا جایی که پای وزیر بهداشت را هم به کرمان باز کرد.
خبرهایی که در فضای مجازی و حقیقی دست به دست شده بازار داغی را برای فروش ماسک و حتی واکسن آنفلوآنزا ایجاد کرده است. واکسن آنفلوآنزا دارویی است که حتما باید با تجویز پزشک و برای افرادی که توصیه شده حتما باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند برای تزریق به فروش برسد.
اما حتی اگر این واکسن را بدون تجویز پزشک و غیر قانونی هم بدست بیاورید الان دیگر تزریقش فایده‌ای ندارد زیرا بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا آخر شهریور و اوایل پاییز است.
همین سوء استفادگی سودجوها از این فضای آنفلوآنزاریی باعث شده سازمان غذا و دارو دست به کار صدور یک بخشنامه شود که در آن شرایط استفاده از واکسن و افرادی که قبلا تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند شرح داده شده است.
کار سختی نیست. کافیست اگر علائم آنفلوآنزا را در خودتان مشاهده کردید به جای خود درمانی و اینکه مستقیما به داروخانه مراجعه کرده و سراغ واکسن آنفلوآنزا را بگیرید سری به یک پزشک بزنید شاید اصلا نیازی به این واکسن نداشته باشید.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان