۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احتکار، هندوانه را گران کرده است
کد خبر: ۱۱۹۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزارت کشاورزی اعلام کرد

احتکار، هندوانه را گران کرده است

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید هندوانه برای شب یلدا بیش از نیاز است و هیچ کمبودی وجود ندارد اما عده‌ای در این ایام اقدام به احتکار این محصول می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.

احتکار، هندوانه را گران کرده است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حسن خدنگی اظهار کرد:‌ در تولید هندوانه هیچ مشکلی وجود ندارد و برای شب یلدا بیش از 150 هزار تن از این محصول تولید شده است که بیش از نیاز کشور است.

وی افزود: تگرگ منطقه میناب خسارت چندانی به هندوانه تولید شده نزد و هم اکنون براساس آخرین آمار و ارزیابی صورت گرفته است، وضعیت تولید هندوانه در این منطقه و مناطق دیگر کشور مناسب ارزیابی می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

خدنگی با بیان اینکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم هندوانه در بازار مصرف با توجه به هزینه‌های تولیدی، در بازار حدود 2000 تا 2500 تومان است، گفت: آخرین قیمتی که از هر کیلوگرم هندوانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استخراج شد حدود 2300 تومان بود که به نظر می‌رسد این قیمت برای هندوانه در این ایام منطقی باشد اما برخی این محصول را احتکار می‌کنند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند و دستگاه‌های نظارتی باید با این مسئله و احتکارکنندگان برخورد کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان