۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ایران جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا در پیوند قلب مصنوعی است
کد خبر: ۱۱۹۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن آتروسکلروز ایران:

ایران جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا در پیوند قلب مصنوعی است

رئیس انجمن آتروسکلروز ایران گفت: ایران جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا در زمینه پیوند قلب مصنوعی است.

ایران جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا در پیوند قلب مصنوعی است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر مسعود قاسمی روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آتروسکلروز (تصلب شرایین) گفت: پیوند قلب مصنوعی در کشور که به صورت مکانیکی انجام شده، موفقیت آمیز بوده و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه این پیوند همچنان به بررسی های مختلفی نیاز دارد، اظهار کرد: مسیر جدیدی در زمینه پیوند قلب مصنوعی در کشور آغاز شده است که نیاز به تحقیقات مختلفی دارد.
وی به پیوند قلب فرد به فرد اشاره کرد و افزود: در این نوع پیوند، گروه خونی باید سازگار باشد و از داروهای ضد ایمنی برای پس نزدن قلب استفاده شود؛ البته افرادی که این نوع پیوند را انجام می دهند مستعد ابتلا به انواع عفونت ها و حتی سرطان هستند.
قاسمی با اشاره به اینکه به کار گذاشتن باطری و شارژ آن در قلب نیز نوع دیگری از درمان بیماری قلبی به شمار می رود، اظهار کرد: پیوند قلب مصنوعی بهترین درمان برای بیماری قلبی است که باید بسترهای درمان آن در کشور فراهم شود.
قاسمی با اشاره به اینکه 45 درصد مرگ و میرها در مردان و 36 درصد در زنان به خاطر بیماری های قلبی و عروقی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و تصلب شرائین در صورت نبود اقدامات لازم پیشگیرانه می تواند از مرز 60 درصد نیز بالاتر رود؛ بنابراین مردم باید اقدامات پیشگیری اولیه راکه مصرف موادغذایی سالم و فعالیت بدنی مهمترین رکن آن است، در اولویت زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان