۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استکبار جهانی با محوریت آمریکا تحمل روشنگری‌های شیخ زکزاکی را نداشت/ وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل حفظ امنیت ملی و پیشرفت کشور است
کد خبر: ۱۱۹۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

استکبار جهانی با محوریت آمریکا تحمل روشنگری‌های شیخ زکزاکی را نداشت/ وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل حفظ امنیت ملی و پیشرفت کشور است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل حفظ امنیت ملی و پیشرفت کشور است، گفت: امروز همان دستی که در کشورهای سوریه، عراق و یمن مسلمانان را به کشتن می‌دهد مردم نیجریه را هم به خاک و خون کشیده است.

 استکبار جهانی با محوریت آمریکا تحمل روشنگری‌های شیخ زکزاکی را نداشت/ وحدت بین حوزه و دانشگاه عامل حفظ امنیت ملی و پیشرفت کشور است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نمازجمعه شهر قزوین گفت: نظر امام راحل صدور انقلاب به جهان بود یعنی باید وحدت توحیدی، اخوت اسلامی و محبت دینی را صادر کرد.

وی در ادامه افزود: حمایت از مستضعفان عالم و ترویج ولایت اهل بیت(ع) از اهداف اصلی انقلاب ماست و هرکس در تبلیغ این مسیر و توسعه این اهداف قدم بردارد در مسیر تقوای الهی گام گذاشته است.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به حادثه خونبار کشتار شیعیان نیجریه اذعان کرد: این کشور با جمعیت 170 میلیونی و حضور 12 میلیون شیعه در قلب آفریقا قرار دارد که رهبر این شیعیان آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی است که خود پرورش یافته حوزه‌های علمیه ایران و تربیت شده مکتب آل پیامبر(ص) می‌باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این روزها شاهد بودیم که نوکران آمریکا در کشور نیجریه این عالم بزرگوار را خون آلود به جرم ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و انتقال محبت اهل بیت به مردم به زندان برده‌اند؛ زیرا استکبار جهانی طاقت گسترش نور الهی را ندارد.

نماینده ولی فقیه در قزوین ابراز کرد: نقش شیخ ابراهیم زکزاکی در وحدت بین مسلمانان کشور نیجریه همچون عملکرد سید حسن نصرالله در لبنان و عبدالمالک حوثی در یمن است.
وی با بیان اینکه امروز همان دستی که در کشورهای سوریه، عراق و یمن مسلمانان را به کشتن می‌دهد مردم نیجریه را هم به خاک و خون کشیده است، اظهار کرد: برای همین ما تاکید می‌کنیم با این دست‌های آلوده دست ندهید.

دشمنان به دنبال سرمایه گذاری و فتنه گری در دانشگاه‌ها هستند

عابدینی اضافه کرد: استکبار جهانی هیچ زمانی دست از دشمنی با مسلمانان برنمی‌دارد برای همین ما با آنها دشمن هستیم و همان طور که خدای متعال در قرآن کریم فرموده، این دست جنایتکار بزودی به یاری مستضعفان عالم و ظهور حضرت حجت بریده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه جدیت بیشتری به خود گرفته و ادامه این وحدت برای تعالی آرمان‌های انقلاب ضرورت دارد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حوزه و دانشگاه شبیه 2 بال پرنده هستند که با شکستن هرکدام از این بال‌ها پرنده از پرواز بازمی‌ماند، پرواز ملت ایران به سلامت و حضور این 2 بال در کنارهم بستگی دارد.

وی پیشرفت جامعه را وابسته به وجود وحدت بین حوزه و دانشگاه برشمرد و بیان کرد: وحدت این 2 حوزه برای حفظ امنیت ملی و پیشرفت کشورمان ضروری است برای همین دشمنان به دنبال سرمایه گذاری و فتنه گری در دانشگاه‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خوشبختانه قاطبه دانشجویان و اساتید ما با ولایتمداری و بصیرت و انقلابی گری در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌اند و وحدت حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش اساسی داشته است.

وی تصریح کرد: ریشه‌های وحدت وجود اعتقادات دینی، توحید و وحدت وابسته به ولایت است که در هیچ کجای دنیا این ریشه‌ها دیده نمی‌شود، علم و دانش و پژوهش، کتابخانه‌های ما، قلم و کتاب و مسائل دینی و منافع ملی عامل وحدت هستند.

عابدینی با بیان اینکه دغدغه‌های مشترک زیادی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، گفت: زبان، جغرافیا، تاریخ، نژاد، کشور و محله و شهر نمی‌تواند عامل وحدت باشد بلکه توحید عامل وحدت است.

وی در پایان عنوان کرد: توحید مبنای وحدت اسلام است و تقوا بستر وحدت به شمار می‌آید ما بدون توحید اگر وحدت هم داشته باشیم دچار اختلاف خواهیم شد؛ زیرا عاملی که به وحدت قداست داده توحید بر محور خداست.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان