۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرگ بر آمریکا شعار حذف‌نشدنی در مساجد/ عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در فاجعه نیجریه ضعیف بود
کد خبر: ۱۱۹۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد؛

مرگ بر آمریکا شعار حذف‌نشدنی در مساجد/ عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در فاجعه نیجریه ضعیف بود

امام جمعه قزوین با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه دیپلماسی در فاجعه نیجریه تاکید کرد: در مسجدی که مرگ بر آمریکا گفته نمی‌شود آن مکان نه تنها مسجد بلکه کلیسا هم نیست، مسجد پایگاه مستحکم مبارزه با استکبار است.

مرگ بر آمریکا شعار حذف‌نشدنی در مساجد/ عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در فاجعه نیجریه ضعیف بود
به گزارش صبح قزوین ، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز در همایش مشترک ائمه جماعات ، هیئت امنا مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج شهرستان قزوین با اشاره به اینکه مسجد بستر ارتباطات مومنان با یکدیگر و محل ایمان و بندگی است، اظهار کرد: مسجد می‌تواند جایگاهی برای سنگر جهاد دنیوی و معنوی باشد.

وی افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی نمونه‌ای از مجاهدانی است که از مهد محراب مسجد پرورش یافته و به تنهایی میلیون‌ها نفر را در قلب آفریقا با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کرده است.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه شیخ زکزاکی در سخت‌ترین شرایط شکنجه قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه فرزندان این عالم شهید شده‌اند و خود او در سخت‌ترین شرایط جسمانی قرار دارد اما تمام این سختی‌ها را برای گسترش و حفظ دین اسلام به جان خریده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه روحانیون باید با پژوهش کامل سخن بگویند، ابراز کرد: مسجد مانند یک پژوهشگاهی است که دین و معرفت دینی به صورت مستند و علمی ارائه می‌شود و مستمعان هم باید پژوهشگرانه جویای مطالب منبریان باشند.

عابدینی اضافه کرد: همان‌گونه که در زمان تحقق انقلاب اسلامی ، مسجد در زمینه بیداری و پیروزی ملت ایران نقش اساسی داشت، اکنون هم مکانی برای اخوت دینی و تبادل اخبار روز بین مردم است که باید به طور مستمر به گسترش آن پرداخته شود.

امامان جماعت محور مساجد هستند

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت وجود نگاه دینی و قرآنی در متولیان مساجد و دوری از خودپرستی، تصریح کرد: بسیج و هیئت‌های امنا و تشکل‌های مساجد نقش مهمی در استحکام و جذب مردم به این عرصه داشته و در راس آن‌ها امامان جماعت نقش محوری در مساجد دارند.

وی با بیان اینکه منافقین نقطه مقابل مسلمانان بوده و اخوت دینی بین آن‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: مذاکره و دوستی با اسرائیل و آمریکا منکر و دشمنی با خداوند است که عده‌ای همواره در راستای تحقق آن تلاش می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعتقاد به ولایت حلقه وصلی بین امت اسلامی است، اذعان کرد: اگر چنین حلقه وصلی نباشد تفرقه و نفاق امت اسلامی را فرا خواهد گرفت چرا که سایه رهبری و ولایت بود که باعث پایداری کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق شد.

عابدینی با اشاره به مذاکرات هیسته‌ای، خاطرنشان کرد: گاهی شاهد انحراف این مذاکرات از مسیر خود به سمت دوستی با دشمن بودیم که تدابیر و هدایت مقام معظم رهبری راه‌گشای حفظ امت اسلامی از کج‌روی‌ها بود.

مرگ بر آمریکا شعار حذف‌نشدنی اهالی مساجد است

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی و قرآنی مبارزه با دشمن و ذلت‌ناپذیری در برابر دشمن را به امت اسلامی سفارش می‌کند، تاکید کرد: در مسجدی که مرگ بر آمریکا گفته نمی‌شود آن مکان نه تنها مسجد نیست بلکه کلیسا هم نیست، مساجد در واقع پایگاه‌های مستحکم مبارزه با استکبار است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به ضرورت وجود وحدت بین تمام اقشار جامعه و ادیان، گفت: شیخ زکزاکی با در پیش گرفتن آموزه‌ها و اخلاق دینی توانست میلیون‌ها نفر را شیعه نماید و دشمنان باید بدانند تعرض به بیت وی ذره‌ای از هدایت‌یافتگان این عالم را کم نخواهد کرد بلکه افزون‌تر هم می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران در زمینه فاجعه نیجریه قابل قبول نیست، یادآوری کرد: نمونه‌ای از بیانیه‌ها و اظهارنظرهایی که در حوادث پاریس از سوی دستگاه دیپلماسی ابلاغ شد در فاجعه نیجریه که مسلمانان را به خاک و خون کشیده‌اند دیده نشد.

انتهای پیام/

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان