۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحقیق و پژوهش در نگاه دین بسیار جدی است
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

تحقیق و پژوهش در نگاه دین بسیار جدی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که تحقیق، پژوهش، تفکر و اندیشه در نگاه دین بسیار جدی است، گفت: از نظر قرآن تحقیق، پژوهش، تفکر و تعقل زمانی صاحب نتیجه و ارزش است که با خدا پیوند مستمر و نا گسستنی داشته باشد.

تحقیق و پژوهش در نگاه دین بسیار جدی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از کارکنان سازمان و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: تحقیق، پژوهش، تفکر و اندیشه در نگاه دین بسیار جدی است.
وی با بیان این‌که امام علی(ع) می‌فرمایند: نباید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند، تصریح کرد: واژه‌هایی در قرآن وجود دارد که سالیان سال از آن‌ها عقب مانده‌ایم و حتی گاهی دیگران به آن واژه‌ها عمل کرده و در برخی از کارها از ما پیشی گرفته‌اند.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: واژه تفکر، تعقل و بسیاری از مسائل دیگر زمانی از سوی قرآن مطرح شد که اروپا درکی از این مسائل نداشت است و ضروری است به آن‌ها بیشتر پرداخته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: از نظر قرآن تحقیق، پژوهش، تفکر و تعقل زمانی صاحب نتیجه و ارزش است که با خدا پیوند مستمر و نا گسستنی داشته باشد و این مهندسی فکری و معنوی در هیچ جای دیگر دیده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هر چیزی را در این عالم نشانه معرفی می‌کند و کنار هم قرار گرفتن این نشانه‌ها انسان را به خداوند می‌رساند و وقتی انسان خداوند را پیدا کند و بشناسد، در واقع خودش را شناخته و راه و رسم زندگی مترقی را پیدا کرده است.
آیت‌الله عابدینی گفت: جوانانی مانند شهریاری در نزدیک‌ترین زمان مسیر پیشرفت در حوزه هسته‌ای را فراهم کردند و باور سازی معنوی در این مهم پشتیبان آن‌ها بوده و نباید نقش مسائل معنوی در کسب توفیقات علمی روزمره غافل بمانیم.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: علمای ما وقتی در حل مسائل علمی دچار مشکل می‌شدند به سراغ نماز و عبادت می‌رفتند و با این روش راه برایشان باز می‌شد.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان