۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در استان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی/ با قطع بیمه قالیبافان جذب کارآموز کاهش یافته است
کد خبر: ۱۱۹۳۸۴ نویسنده: علی اکبر کبیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت و معدن قزوین مطرح کرد

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در استان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی/ با قطع بیمه قالیبافان جذب کارآموز کاهش یافته است

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت و معدن قزوین گفت: باتوجه به قطع شدن بیمه قالیبافان از مهرماه ۹۳ جذب کارآموز از سوی کارگاهان از بین رفته و افراد کمتری به این رشته روی می‌آورند.

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در استان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی/ با قطع بیمه قالیبافان جذب کارآموز کاهش یافته است
علی اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، درباره راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی گفت: سالانه با تشکیل کارگاه‌های تولیدی 200 فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اعطای وام‌های خوداشتغالی و تاثیر آن در افزایش تولید در استان اذعان کرد: افراد پس از دریافت تسهیلات لازم خود به عنوان کارآفرین وارد عرصه تولید و اقتصاد می‌شوند و با ایجاد شغل‌های جدید چندین نفر را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند.
این مسئول در ادامه افزود: هم اکنون در کل کشور صدهزار نفر کارآفرین با اعطای این تسهیلات وارد بازار کار شده‌اند و به طبع این تسهیلات باعث افزایش تعداد کار آفرینان در استان خواهد شد و کمک خوبی در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال می‌نماید.
وی در پاسخ به اینکه کدام بانک‌ها در اعطای وام با سازمان صنعت و معدن همکاری دارند، ابراز کرد: بانک صندوق کارآفرین امید، بانک ملی، صادرات، کشاورزی، ملت و تجارت در این زمینه به ارائه تسهیلات می‌پردازند.
کبیری درباره مشکلات راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در استان بیان کرد: عدم ثبات بازار یکی از مشکلات راه اندازی این کارگاه‌ها است و این موضوع زمینه ساز بوجود آمدن مشکلاتی در تهیه مواد اولیه می‌شود.
وی در ادامه افزود: تغییر قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت تمام شده در هزینه‌های تولید شده و کاهش قدرت خرید نیز باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا می‌شود؛ همچنین یکی از مشکلات اساسی این واحدها عدم توانایی در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی است.
برای رونق تولید باید نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد
معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن و تجارت قزوین ادامه داد: بالا بودن نرخ سود بانکی از 4 درصد به 22 درصد در زمینه تولید یکی دیگر از مشکلاتی است که هم کارگاه‌های تولیدی کوچک و هم صنایع بزرگ با آن مواجه هستند.
وی تصریح کرد: برای رونق تولید باید نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی را با حداقل‌ترین مقدار ممکن رساند و یا به صورت قرض الحسنه به متقاضیان اختصاص داده شود.
این مسئول عنوان کرد: باتوجه به قطع شدن بیمه قالیبافان از مهرماه 93 جذب کارآموز از سوی کارگاهان از بین رفته و افراد کمتری به این رشته روی می‌آورند.
وی در پاسخ به این سوال که طی 8 ماه گذشته به چه تعداد از کارگاه‌های تولیدی تسهیلات ارائه شده است؟ گفت: شش ماهه اول سال94 دو نفر از شهرستان البرز به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند و به مبلغ 30 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.
کبیری اضافه کرد: در شش ماهه دوم سال 94 یک نفر از شهرستان تاکستان به مبلغ 50 میلیون تومان و یک نفر هم برای اخذ وام در مرحله معرفی قرار دارد.
وی بیان کرد: این تسهیلات بیشتر به کارگاه‌های قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکز دارای پروانه تولید که از مدت فعالیت آنها دو سال گذشته فعال باشند، تعلق می‌گیرد.
این مسئول عنوان کرد: با اختصاص و پرداخت تسهیلات در حوزه تولید فرش و صنوف تولیدی و کارگاه‌های قالی بافی متمرکز و غیرمتمرکز، این مراکز از طریق صندوق کارآفرینی امید حمایت می‌شوند.
وی در پایان گفت: بخش عمده مسائل مربوط به مشاغل خانگی همچون برنامه ریزی، اعطای تسهیلات، رفع مشکلات، آموزش بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای استان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

علي / ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

درود برکبيري از فعالين ستاد احمدي نژاد که همچنان پستش را نه تنها حفظ کرزد بلکه ارتقا هم داد.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان