۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین فرزندان برومند این ملت در شرق مدیترانه در حال مدیریت تحولات میدان هستند/ ترکیه ظرفیت تأثیر گذاری، ۱۰ متر آن سوی مرزهای خود را ندارد/ فصل این که کسی بتواند به صورت زینب(س) سیلی بزند تمام شده
کد خبر: ۱۱۹۳۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سردار سلامی در مجمع عالی بسیج:

فرزندان برومند این ملت در شرق مدیترانه در حال مدیریت تحولات میدان هستند/ ترکیه ظرفیت تأثیر گذاری، ۱۰ متر آن سوی مرزهای خود را ندارد/ فصل این که کسی بتواند به صورت زینب(س) سیلی بزند تمام شده

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فصل این که کسی بتواند به صورت زینب(س) سیلی بزند تمام شده، اگرکسی چنین قصدی کند سرشان را به هوا پرتاب می کنیم و انگشتانشان را قطع خواهیم کرد.

فرزندان برومند این ملت در شرق مدیترانه در حال مدیریت تحولات میدان هستند/ ترکیه ظرفیت تأثیر گذاری، ۱۰ متر آن سوی مرزهای خود را ندارد/ فصل این که کسی بتواند به صورت زینب(س) سیلی بزند تمام شده
به گزارش صبح قزوین ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در مجمع عالی بسیج در مشهد، اظهار داشت: همه ما از حقایق تاریخ صدر اسلام و واقعیت هایی که در عصر حاضر در این دوره بعثت مجدد خورشید اسلام و طلوع آفتاب عالم تاب این دین مقدس بر عالم، این درس را گرفته ایم که هرگاه اسلام طلوع کرد، همه قدرت های بزرگ زمان، مشرکان، کفار و منافقان در صف های فشرده ای علیه اسلام لشکر کشی کردند و اسلام از مسیر جهاد، میدان نفوذ و شعاع تأثیر خود را افزایش داده است.
وی ادامه داد: کسانی اسلام را گسترش دادند که در شعب ابی طالب، حصر اقتصادی را تحمل کردند، انصاری که ایثار کردند، آنانی که شمشیر از قلاف کشیدند در بدر، احد، احزاب و حنین جنگیدند، کسانی که در رکاب امیرمؤمنان شمشیر زدند، آنانی که در عاشورا آن صحنه بی مثال فضیلت ها را ساختند تا این فضائل درخشان الهی الی الابد بر پیکر تشنه معنویت بشریت جاری شود، قلب ها را تسخیر کند و عاطفه و مهر و محبت را ترویج کند.
سلامی خاطر نشان کرد: امروز نیز ما دچار همین سرنوشتیم، آن روز هیچ کس باور نمی کرد که پیام آسمانی اسلام از دره های تنگ مدینه عبور کند، امپراتوری های رم و ایران را بشکند؛ آن روز هواداران پیامبر عده ای مستضعف فقیر بودند اما خداوند به نصر خویش آنان را تأیید کرد، امروز آن داستان تکرار شده است.
وی با اشاره با انقلاب اسلامی، گفت: وقتی با انقلاب امام، خروشید اسلام از مشرق عالم اسلام به نام ایران طلوع کرد و مسلمان را از گورستان جهل مدرن به محشری از آگاهی، حقیقت جویی و عدالت طلبی هدایت کرد، همه قدرت های بزرگ، امرپراتوری های بی بدیل بشر، آنان که قادر بودند چندین بار سیاره زمین را منهدم کنند، با همه امکانات، توان، تدبیر و استراتژی در مقابل این انقلاب بزرگ ایستادند چون می دانستند اگر فرصت ادامه حیات به این انقلاب را بدهند، برق آسا فضای تنفس حیاتی آنان را تنگ خواهد کرد و قدرت جدیدی در عالم ظهور خواهد کرد که به دلیل انطباق با فطرت انسانی، پهنه وسیعی از عالم را تحت تأثیرخود قرار داد.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه جنگ های بزرگ جهان در ۳۷ سال گذشته در منطقه جهان اسلام و برای تغییر سرنوشت مسلمانان اتفاق افتاد، گفت: حتی جنگ هایی که در اروپا صورت گرفت برای غلبه بر مسلمانان ساکن در اروپا بود، از روزی که انقلاب پیروز شد، تا به امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ۱۴ کشور مسلمان حمله کردند، آمریکا به تنهایی ۷ جنگ را بر مسلمانان تحمیل کرده است، کشورهای اسلامی را اشغال کرده اند.
وی افزود: تحولات سیاسی عمده جهان همه بر سر سیطره بر شئون فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی همه مسلمانان بوده است و ایران در مرکز ثقل این نبردها قرار داشته است اما به فضل الهی، ایران بزرگ اسلامی به برکت هدایت های ولی فقیه چه در زمان رهبری امام راحل عظیم الشأن و چه در دوران پرشکوه رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی، اولین حرکت بزرگری را که توانست انجام دهد، برهم زدن تمرکز استراتژیک دشمن بر نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
سلامی گفت: آن ها برای این که انقلاب اسلامی تولید مدل موفق نکند و مصداق واقعی خارج از ذهن برای نظریه امکان غلبه ضعیف بر قوی را فرهم نکند، همه قدرت شرق و غرب عالم برای یک تا دو دهه بر این کشور متمرکز بود و این یک هنرنمایی و اعجاز الهی است که یک کشور بتواند در اوج محاصره، یک تمرکز جهانی را بشکند.
وی با اشاره به تلاش های استکبار برای حذف کردن انقلاب اسلامی گفت: این فشرده غیض سازمان یافته همه دنیای استکبار بود که متمرکز شده بود تا تاریخ این انقلاب بزرگ را تغییر دهد و اسلام را برای همیشه از صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی جهان محو کند و مفهومی به نام جغرافیای جهان اسلام را از این صحنه حذف کند.
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: این ها راهبردهای واقعی دشمنان ما بود، انان تصور می کردند این کار ممکنی است، دستگاه محاسباتی مادی دنیا بر اساس جهان بینی مادی نشان می داد که می توان بر این ملت و انقلاب آن چیره شد اما اسلام و انقلاب ما توانست میدان نبرد را تغییر دهد، امروز به شعاع عمل ما نگاه کنید، فرزندان برومند این ملت در شرق مدیترانه در حال مدیریت تحولات میدان هستند، این واقعیت را ما به چشم می بینیم.
وی ادامه داد: نظم ساخته قدرت های بزرگ کاملاً در هم فروریخته است، امروز دریای سرخ، مدیترانه، عراق، لبنان، سوریه، بحرین، این ها که ایالات منفصل آمریکا بود دیگر به عنوان امتداد ژئوپلیتیک آمریکا محسوب نمی شود، آنان میدان های وسیعی را از دست داده اند، در همان حال که مسلمانان در حال بازیابی هویت حقیقی خود هستند، دنیای استکبار در حال از دست دادن جغرافیای تسلط سیاسی و امنیتی خود در جهان اسلام است، این یک روند است، یک رخداد نیست، مسیری است دامنه دار.
سلامی تأکید کرد: این پیروزی ها از دل جهاد به در امده است، امروز ما در شرایط بسیار پیچیده ای مواجه هستیم اما وقتی برگ برگ تحولات این میدان را مطالعه می کنیم به این حقیقت وحیانی پی میبریم؛ همه دشمنان ما یک فصل مشترک دارند و آن این است که همه آن ها در بن بست راهبردی و در ابهام استراتژیک و در سرگردانی برای اعمال سیاست های خود روبرو شده اند. به ترکیه تکاه کنید، او می خواست نقش یک قدرت منطقه ای بزرگ را از پس تحولات بیداری اسلامی ایفا کند، شما امروز متوجه شده اید که این کشور ظرفیت تأثیر گذاری، ۱۰ متر آن سوی مرزهای خود را ندارد، او به دنبال یک انبساط جغرافیایی و ژئوپلیتیک بود، احساس می کرد فضا برای ایفای یک نقش منطقه ای فراهم است اما پس از ۵ سال هزینه کرد سیاسی، اقتصادی و نظامی، هیچ توفیقی در هیچ عرصه ای به دست نیاورده است.
وی با بیان اینکه روزی نخست وزیر ترکیه در میدان تحریر مصر حضور پیدا کرد و فکرمی کرد می تواند با تکیه بر جریان اخوانی تا شمال آفریقاپیشروی کند، گفت: اما امروز او شکست خورده است، سرگردان است، از دعش حمایت کند، کردهای پ ک ک در مقابل داعش ایستاده اند، موازنه به سمت داعش تغییر کند، احتمال سیلان این جریان به ترکیه وجود دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: یک ارتش فانتزی با وجود شیک بودن تجهیزات اما تا به امروز نیروی زمینی او حتی یک روز با کردها نجنگیده است، ترکیه ناتوان استراتژیک است؛ این حرکات با تکیه بر قدرت آمریکا صورت می گیرد.
وی ادامه داد: ایران چه قدرتی دارد که اینقدر عظیم و سریع انبساط یافته و قدرتهایی را فرای مرزها ساخته است، از مقاومت فلسطین تا حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و مقاومت مردمی سوریه و عراق، ببینید جمهوری اسلامی چه میزان قدرتی در برابر استکبار قرار داده که آمریکا را وادار به تغییر راهبرد کرده و به حاشیه برده است.
سلامی با بیان اینکه عربستان بازهم بر اساس اشتباه در محاسبه تصور می کند فرصت یک توسعه جغرافیایی در جهان عرب و دنیای اسلام را از طریق قدرت پولی و فتوای بعضی از علمای متحجر تکفیری و وهابی خود به دست اورده است، گفت: عربستان به یمن حمله کرده است، یک جنگ پر هزینه بدون استراتژی، کور، بی منطق، فاقد مشروعیت، تقریبأ برای اولین بار است در دنیای عرب که قوی ترین از لحاظ اقتصادی قدرت عرب و متکی به قدرت آمریکا به فقیرترین کشور دنیای عرب حمله می کند.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری دیگر از کشورها را چه به ظاهر و چه در عمل در کنار خود قرار داده است، مزدورانی را از نقاط مختلق اجیر کرده است، از آسمان و زمین بر مردم یمن حمله می کنند، برای مقابله با ما قیمت نفت را تا بشکه ای ۳۵ دلار کاهش داده است اما عربستان در یمن هم در آسمان متوقف شده است و موتور انصارالله در یک شکل افزایشی در حال توسعه است.
وی افزود: یمن به دور از ثبات به همین شکل ادامه می دهد اما باتلاقی است برای فرورفتن عربستان در یک جنگ بی نتیجه، بی منطق و بی پایان با فقدان چشم انداز مشخصی از موفقیت؛ حمله فاجعه بار به یمن در کنار فاجعه تأسف بار منا، جایگاه عربستان را به شدت در منطقه تنزل داد و امروز عربستان با اجیر کردن مزدورانی از نقاط مختلف، پتانسیل ناامنی سیال را در اطراف خود افزایش می دهد.
سلامی ادامه داد: آن ها که در قصرهای شیشه ای زندگی می کنند قادر نیستند در این میدان های سخت ادامه دهند، کاهش قیمت نفت بزرگترین ضربه اقتصادی را به عربستان وارد کرد، الان که روزانه ۱۰ و نیم میلیون بشکه نفت صادرمی کند مجبور شده صد میلیون دلار از ذخایر خود را مصرف کند، یعنی او با افول در قدرت مالی روبروست.
وی با بیان اینکه آمریکا در یک بن بست راهبردی است، اظهار داشت: اگر آمریکا از داعش حمایت کند به عنوان حامی تروریسم شناخته می شود، قدرت یابی داعش برای آمریکا خطرناک است اما اگر داعش را تضعیف کند، بازی به سمت ما چرخش می کند، ما استراتژی روشن در رفتار آمریکایی ها ندیدیم. به داعش حمله می کنند و وقتی ما به داعش حمله می کنیم، از داعش حمایت می کنند، برای سوریه طرح مشخصی ندارند، نمی دانند اگر بشار کنار برود طرح جایگزین به نفع آنان است یا نه.
وی درباره وضعیت آمریکا در عراق تشریح کرد: در عراق بمانند هزینه می کنند، وقتی از عراق خارج می شوند خلأ قدرت به وجود می آید و انقلاب جای آن را بگیرد، خلأ عقل استراتژیک باعث می شود اعتراف کند از این ارزش افزوده اقتصادی، اعتبار سیاسی ایجاد کنیم، درجه ای از نزول است که از اعمال فیزیک قدرت اثر سیاسی ایجاد کند در عین این که از نظر قدرت نطامی، عملیات روانی، تسلط بر نهادهای جهانی، همچنان قدرت اول جهان است اما وقتی این قدرت در میدان وارد می شود نمی تواند به منفعت تبدیل شود بلکه باعث تحلیل و فرسایش قدرت آمریکا می شود.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: موازنه امروز به نفع ماست و امروز توازن به سمت کسی تغییر می کند که قدرت ابتکار عمل در میدان را داشته باشد و ما این را در دو دور مذاکرات در وین به چشم دیدیم که چطور پشتوانه این قدرتی که در صحنه های عراق و سوریه و یمن خلق کردند توانستد به دیپلماسی ما اعتماد به نفس دهد و آمریکایی ها را در برابر پیام سیاسی ما با انفعال روبرو کند.
وی تأکید کرد: به رفتار ترکیه درباره عراق نگاه کنید، رفتار عربستان درباره یمن، هرجا کشوری خلأ قدرت ایجاد شود، به سمت اشغال کشوری دیگر می رود.
همه این ها در پرتو نور ولایت تحقق یافته است، آن تدبیر عظیمی که توانست دست قدرت های محاسباتی دنیارا بخواند، یکی از اعجازهای رهبر ما آن است که به حسب تجربه، بازی خوانی عمیقی انجام می دهد، این تفاضل ما با دنیای استکبار است، آنان گفتند بزرگترین ضعف آمریکا، فقدان یک رهبری روحانی است.
سلامی ادامه داد: ما چهار و نیم سال است گرانیگاه این نظام هستیم و توانستیم نه تنها در چهار جنگ از غلبه رژیم صهیونیستی بر فلسطینی ها و لبنانی ها جلوگیری کنیم بلکه چهار شکست تلخ را به آنان تحمیل کردیم بلکه باعث استحکام روز افزون نظام سوریه شدیم و حتی تمایل کوچکی به این ظالمان پیدا نکنیم.
وی در پایان گفت: فصل این که کسی بتواند به صورت زینب(س) سیلی بزند تمام شده، اگرکسی چنین قصدی کند سرشان را به هوا پرتاب می کنیم و انگشتانشان را قطع خواهیم کرد.
انتهای پیام/

منبع: صبح توس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان