۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پارک علم و فناوری جدید به زودی افتتاح می شود/ امام گفت می توانیم و ما قطعا می توانیم
کد خبر: ۱۱۹۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسی خانی:

پارک علم و فناوری جدید به زودی افتتاح می شود/ امام گفت می توانیم و ما قطعا می توانیم

موسی خانی، مسئول کمیته ملی رباتیک ایران: به زودی پارک تحقیقاتی جدیدی در همان ساختمان مرکز تحقیقاتی، بالای دانشگاه افتتاح می شود.

پارک علم و فناوری جدید به زودی افتتاح می شود/ امام گفت می توانیم و ما قطعا می توانیم

به گزارش صبح قزوین، موسی خانی، مسئول کمیته ملی رباتیک ایران، در رابطه با موفقیت های رباتیک ایران، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ابراز داشت: در مسابقات جهانی هلند، از ایران، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با هفت مقام و از دانشگاه امیر کبیر، چهار مقام و سه مقام دانش آموزی، موفق به کسب 14 مقام شد.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشریح کرد: این مقام ها در ربات های فوتبالیست سایز کوچک،مقام سومی جهان، چهار مقام اولی که 2 تا توسط دانشگاه آزاد قزوین و 2 مقام دیگر به وسیله دانشگاه امیر کبیر در تکنیکال چلنجر رقابت های فنی به دست آمد.
دانشگاه امیر کبیر، یک مقام دومی در رشته ربات های انسان نما، یک مقام اولی دانشگاه آزاد در شبیه ساز امداد، یک مقام اولی در رشته زیر ساخت  و یک مقام دومی دانشگاه امیر کبیر در شبیه ساز امداد از نتایج کار دانشجویان می باشد.

مسئول کمیته ملی رباتیک ایران در ادامه افزود: دانشجویان و دانش آموزان ایرانی ثابت کرده اند که از لحاظ هوش مصنوعی و سخت افزار در حوزه علم کامپیوتر و رباتیک صاحب نظر هستند.
کاپ های به دست آمده در این مسابقات که نذر آستان امام رضا(ع) بود، به موزه امام رضا تقدیم می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، در رابطه با امکان پیشرفت در این عرصه، عنوان کرد: اگر همچنان حمایت هایی که از ناحیه دولت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شد؛ در زمینه پژوهش ادامه داشته باشد و همین طور تعامل با صنعت، حوزه های مختلف دفاعی کشور، عرصه پزشکی و سایر صنایع این ارتباط برقرار شود، نیازها ارسال شده و پژوهش ها تقاضا محور گردد، شاهد دستاوردهای بهتری خواهیم بود.

موسی خانی با اشاره به این سخن رهبری مبنی بر این که "اگر در این 32 سال روی اقتصاد بدون نفت کار کرده بودیم، می توانستیم بگوییم که تحریم ها دیگر اثری نخواهد داشت"، یادآور شد: واقعا اگر بخواهیم این امر، محقق خواهد شد؛ مهم این است که این رشته حضور یابد و بتواند تقاضاهای صنعت را برآورده سازد.
امام گفت ما "می توانیم" و ما قطعا خواهیم توانست.

وی در پایان از برنامه های پیش رو برای ارتقای رباتیک گفت: تعداد20 شرکت دانش بنیان راه اندازی خواهد شد، مرکز رشد دانشگاه، از ایده های جدید دانشجویانی که پروژه های جدید را شروع می کنند،  حمایت خواهد کرد.
به زودی پارک تحقیقاتی جدیدی در همان ساختمان مرکز تحقیقاتی، بالای دانشگاه افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان