۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سازمان همکاری‌ اسلامی سریعا به کشتار شیعیان در نیجریه رسیدگی کند/ مسلمانان جهان در مقابل این فاجعه سکوت نکنند
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سازمان همکاری‌ اسلامی سریعا به کشتار شیعیان در نیجریه رسیدگی کند/ مسلمانان جهان در مقابل این فاجعه سکوت نکنند

صبح امروز نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در رابطه با کشتار شیعیان مظلوم نیجریه در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این نشست خواستار رسیدگی به وضعیت شیعیان نیجریه شدند.

سازمان همکاری‌ اسلامی سریعا به کشتار شیعیان در نیجریه رسیدگی کند/ مسلمانان جهان در مقابل این فاجعه سکوت نکنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ،‌ صبح امروز نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در رابطه با کشتار شیعیان مظلوم نیجریه در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد و و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این نشست خواستار رسیدگی به وضعیت شیعیان نیجریه شدند.

* اسدی: دولت در برابر کشتار شیعیان در نیجریه موضع جدی‌تری بگیرد

مصطفی اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در ابتدای این نشست گفت:‌ وقتی خبر فاجعه کشتار شیعیان در نیجریه به گوش ما رسید، توقع داشتیم که دولت نسبت به این موضوع موضع‌گیری قوی و محکمی داشته باشد.

وی افزود: همانطور که در رابطه با حادثه تروریستی فرانسه، صدای رسانه‌ها گوش دنیا را کر می‌کرد و برخی‌ها سریعاً موضع‌گیری کردند، در رابطه با کشتار شیعیان در نیجریه هم باید چنین برخوردی صورت می‌گرفت.

اسدی خاطرنشان کرد: آیا مگر کسانی که در نیجریه کشته می‌شوند انسان نیستند و حق حیات ندارند؟ همانطور که ما در رابطه با حادثه تروریستی فرانسه موضع گرفتیم، چرا دولت موضع قاطعی برای فاجعه نیجریه نگرفت؟

وی خاطرنشان کرد: دولت نباید بگذارد خون شیعیان در نیجریه پایمال شود. ما همه جمع شده‌ایم تا از دولت و وزارت‌خارجه بخواهیم نسبت به کشتار مسلمانان در نیجریه موضعی جدی بگیرد.

* زینلیان: آنهایی که برای حادثه فرانسه شمع روشن کردند، امروز کجایند؟

حسین زینلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این نشست خبری گفت: متأسفانه امروز واقعیتی همه ما را اینجا جمع کرده، که قلب مستضعفین و مظلومین دردکشیده را جریحه‌دار کرده است.

وی در ادامه خطاب به سرلشکر محمدوبهاری افزود: ما جوانان ایران از شما سؤال داریم چگونه می‌شود دولت نظامی شما با بدوی‌هایی مانند بوکوحرام مبارزه نمی‌کند، ولی شیعیان را به خاک و خون می‌کشد. امروز دانشجویان از شما می‌پرسند که شما چگونه بی‌عقلانه با شیعیان کشورتان اینگونه رفتار می‌کنید؟

این فعال دانشجویی افزود: مردم نیجریه مطمئن باشند به زودی پرچم انقلاب اسلامی مستضعفان در این کشور برافراشته خواهد شد و خون شهیدان گریبان ظالمان را خواهد گرفت.

زینلیان در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی فرانسه گفت: عده‌ای چند وقت بعد از حادثه فرانسه مقابل سفارت این کشور شمع روشن می‌کردند، آنها امروز کجا هستند؟ کمپین‌های حقوق بشری چرا سکوت کردند؟ آیا فقط به جرم اینکه شیعیان نیجریه سیاه‌پوست و جهان‌سومی هستند سکوت کرده‌اند؟ وای بر آنها که چنین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تروریست را با نام دولت نیجریه می‌شناسیم. مدعیان حقوق بشر و مدعیان اقلیت‌های دینی کجایند که 300 نفر از کودکان، زنان و مردان در نیجریه به خاک و خون کشیده می‌شوند.

زینلیان گفت: مردم آفریقا باید اعتقاد داشته باشند به آرمانی که آنها را نجات خواهد داد و بدانند که قلب مسلمانان جهان برای آنها خواهد تپید.

 

* فروغی: مسلمانان جهان در مقابل کشتار شیعیان نیجریه سکوت نکنند

احسان فروغی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که صبح امروز در مقابل سفارت نیجریه در رابطه با کشتار شیعیان این کشور برگزار شد، خطاب به شیعیان نیجریه گفت: می‌دانیم که مورد حمله ددمنشانه آمال آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اید به همین خاطر از وزارت خارجه کشورمان می‌خواهیم با به نتیجه رسیدن حقوق شما موضوع حمله به شیعیان مظلوم نیجریه را پیگیری کنند.

وی افزود: ما خون برادران و خواهران خود در نیجریه و مظلومیت رهبر شیعیان این کشور را فراموش نخواهیم کرد و امید داریم تا خداوند بزرگ انتقام سختی را از ظالمان بگیرد.

وی در خاتمه سخنانش ضمن محکوم کردن حملات ارتش به شیعیان نیجریه گفت: ما منتظر محاکمه کسانی هستیم که باعث چنین جنایاتی شدند و از مسلمانان جهان می‌خواهیم در مقابل چنین جنایاتی و همچنین کشتار شیعیان در نیجریه سکوت نکنند.

* رئیسی: سازمان همکاری‌ اسلامی سریعا به کشتار شیعیان در نیجریه رسیدگی کند

در ادامه این نشست مجتبی رئیسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست خبری که صبح امروز در مقابل سفارت نیجریه در رابطه با کشتار شیعیان در این کشور برگزار شد، گفت: امروز دانشجویان ایرانی مانند برادران و خواهران خود در نیجریه عزادار هستند و عزاداری ما به خاطر این است که به منزل شیخ ما در نیجریه حمله کرده و تعدادی از شیعیان این کشور را شهید کردند.

وی افزود: خمینی نیجریه را با بدترین شکل بازداشت کرده‌اند. فرزندان او را به شهادت رساندند. با شیعیان نیجریه به بدترین شکل رفتار کردند و ما به دلیل این رفتارها امروز عزادار هستیم.

رئیسی ادامه داد: امروز ما نه تنها عزاداریم بلکه شرمنده‌ایم چون دولت ما حوادث تروریستی در فرانسه را محکوم کرد و خواهان مسببان آن شد. اما در پی فاجعه نیجریه و کشتار شیعیان این کشور فقط ابراز نگرانی کرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مستضعفان جهان به امید و پشتوانه ملت ایران با استکبار جهانی در افتاده‌اند ولی ما شرمنده‌ایم که به عنوان ام القرای جهان اسلام دم از تنش‌زدایی با استکبار می‌زنیم و دولت ما واکنشی به جنایاتی که در نیجریه شده است ندارد.

دبیر جنش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: ملت، رهبری و نظام ایران محکم از مردم مظلوم نیجریه حمایت می‌کنند، ما به شدت برخلاف دولت که فقط ابراز نگرانی می‌کند خواهان برخورد با مسببان این فاجعه هستیم و این رفتار را محکوم می‌کنیم.

وی در خاتمه سخنان خودگفت: سازمان همکاری‌های اسلامی باید سریعا به جنایاتی که در نیجریه شد رسیدگی کرده و اگر نیاز است عضویت این کشور را از این سازمان لغو کند.

* شعیب محمد: دولت نیجریه امنیت شیعیان این کشور را برقرار کند

شعیب محمد نماینده طلاب نیجریه در ایران در نشست خبری که صبح امروز در مقابل سفارت نیجریه در رابطه با کشتار شیعیان در این کشور برگزار شد گفت: به اعتقاد ما حکومت و ارتش نیجریه در حوادث اخیر و کشته شدن شیعیان نقش داشتند، به این دلیل که حمله کنندگان به شیعیان با لباس دولتی و با اسلحه حکومت به حسینیه شیعیان حمله کرده و آنان را به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود اینکه چندین روز از حوادث نیجریه می‌گذرد هیچ فردی از دولت و حکومت این کشور هیچ واکنشی نشان نداده برای دلجویی از خانواده‌های شهدا و مجروحان اقدامی نکرده‌اند.

نماینده طلاب نیجریه در ایران گفت: شیعیان و مسلمانان نیجریه از وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بی اطلاع هستند، ما به عنوان طلاب، دانشجویان و ملت نیجریه خواستار روشن شدن وضعیت شیخ زکزاکی هستیم.

وی افزود: دولتمردان نیجریه اعلام می‌کنند شیخ زکزاکی مشکلی ندارد و حالش مساعد است ولی ما باید از این موضوع مطمئن شویم و حکومت باید اجازه دهد تا شیخ زکزاکی با ما سخن بگوید.

شعیب محمد تاکید کرد: ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی حمله کرده و همه افرادی را که مقابل خانه شیخ بودند را شهید کردند. فرزندان شیخ را با گلوله به شهادت رساندند.

وی گفت: باخبر شده‌ایم همسر شیخ زکزاکی که با گلوله آسیب دیده بود نیز به شهادت رسیده است، حکومت نیجریه باید با ملتش شفاف سخن بگوید و مسلمانان را در جریان حال خانواده شیخ زکزاکی قرار دهد.

شعیب محمد تصریح کرد: حکومت و دولت نیجریه به این آسیب دیدگان هیچ کمکی نمی‌کنند از آن طرف هم به کسانی‌که علیه این اتفاقات در نیجریه تظاهرات می‌کنند، حمله می‌کند.

نماینده طلاب نیجریه در ایران اظهار داشت: حکومت نیجریه باید مانع اقداماتی که علیه شیعیان در این کشور صورت می‌گیرد، شود. از سفارت نیجریه می‌خواهیم خواسته ما را به دولت نیجریه انتقال دهند.

وی در خاتمه گفت: دولت نیجریه باید امنیت شیعیان نیجریه را برقرار کند. بی احترامی به شیخ زکزاکی، هتک حرمت به یک انسان برجسته و والا مقام است و از مجلس، اساتید و شخصیت‌های برجسته نیجریه می‌خواهیم در مقابل اقداماتی که علیه مسلمانان در نیجریه می‌شود، بایستند.

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و طلاب نیجریه که در این نشست خبری حضور داشتند نماز ظهر را در مقابل سفارت نیجریه در تهران اقامه کردند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/UHEN1U

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان