۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استکبار قصد خاموشی چراغ انقلاب را دارد/ عکس العمل دولت درباره نیجریه بسیار ضعیف بود
کد خبر: ۱۱۹۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عباسی:

استکبار قصد خاموشی چراغ انقلاب را دارد/ عکس العمل دولت درباره نیجریه بسیار ضعیف بود

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: هر استکباری در قدم اول با ایجاد جو روانی وارد میدان شده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین با ایجاد جو روانی اسلام ستیزی، درصدد خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی است.

استکبار قصد خاموشی چراغ انقلاب را دارد/ عکس العمل دولت درباره نیجریه بسیار ضعیف بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در پی بروز فاجعه انسانی در کشور نیجریه و کشتار دهها تن از شیعیان این کشور، حجت الاسلام علی عباسی مسئول حوزه علمیه قزوین در گفتگویی اختصاصی به تشریح علل بروز این حادثه و موج اسلام هراسی و شیعه ستیزی در دنیا اشاره کرده اند. گفتگو به تشریح در ذیل آمده است:

علت اصلی بروز چنین حوادثی چیست؟ چه چیز سبب سرکوب موج اسلام خواهی در دنیا شده است؟

نظام حاکم بر جهان نظام استکباری است یعنی هیچ شکی نیست که ابر قدرت‌هایی که جهان را اداره می‌کنند بر پایه ظلم حکومت خود را بنا کرده‌اند؛ مردم مستضعف و مظلوم دخالتی در ایجاد آن حکومت ها نداشته‌اند، از این جهت اگر حکومتی که ادعای اجرای عدالت در دنیا دارد بخواهد ظهور پیدا کند به هر نحوی با آن مبارزه خواهد شد.
یکی از این نظام‌ها، جمهوری اسلامی است که بر پایه حق و عدالت برپا شده و به دنبال برپایی عدالت است بنابراین نظام‎های استکباری برعلیه نظام ایران اقدام می‌کنند.

کشورهای اروپایی با نظام اسلامی رابطه حسنه و درستی نداشته و تمام کوشش خود را برعلیه ما بکار می‌گیرند. 
سازمان‌های جاسوسی خود را مجهز به افکار و وسایل جدید برای مبارزه با نظام اسلامی می کنند.
هر استکباری در قدم اول با ایجاد جو روانی وارد میدان شده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین با ایجاد جو روانی اسلام ستیزی، درصدد خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی است.

از چه راه هایی اقدام به این عمل می‌کنند؟

اسلام ستیزی یکی از این اقدامات به شمار می‌رود یعنی به دنبال نشان دادن چهره اسلام به عنوان حکومت خشن و تروریست هستند در همین راستا داعش را با این نیت به وجود آورده‌اند.

این افراد حتی به عربستان وارد شدند و زندگی افراد را به خاک و خون کشیدند که به تازگی این عمل در نیجریه نیز آغاز شده است.  نیت آن‌ها به پا کردن جو روانی برای تسلط بر مستضعفین عالم جهان اسلام است.

نقش رهبران جریانهای اسلامی در این کشورها چیست؟

در هر زمانی انسان‌های عدالت خواه در کشور‌های مختلف قیام می‌کنند، ماموریت این افراد غلبه بر فساد، ظلم است تا بر اساس عدالت‌طلبی حق مستضعفین حفظ شود.

چند انسان مبارز، مجاهد و انقلابی مانند شیخ سلمان، شیخ نمر و شیخ ابراهیم. این افراد مرجع دینی و فکری مردم هستند و به دنبال عدالت و بندگی خداوند هستند و شعارهای عدالت طلبانه سر می‌دهند.

جرم شیعیان نیجریه و منطقه چیست؟ با چه بهانه هایی با ایشان چنین برخوردهای سختی می شود؟

در رسانه‌ها برای شیعیان نیجریه جرمی که عقل پسند و محکمه پسند باشد بیان نمی شود. در حسینیه ای که مشغول عبادت و بندگی خدا بودند، مورد حمله ارتش نیجریه قرار گرفتند.
ارتشی که عقلایی کار نکرده و با ملت خودش دشمنی می‌کند. حکام آنها هم طبق یک روند عادلانه و دموکراسی سر کار نیامده‌اند بنابراین جنایات بزرگی انجام می‌دهند، جنایات آن‌ها بر پایه عقل و عدالت نیست بلکه برپایه سرکوب کردن عدالت خواهان است.

بنظر شما آیا پیگیری مناسبی از سوی سازمانهای جهانی صورت می گیرد؟


خیر. چون نظام‌های حاکم بر جهان از جمله سازمان ملل و سازمان حقوق بشر، شورای امنیت در سکوت مطلق هستند و معیارهایشان دفاع از مظلومین نیست.
این سازمان‌ها دوگانه عمل می‌کنند به این دلیل که طبق ملاک عقل، دین، عدل و انصاف عمل نکرده وهرطور که منافعشان تامین شود اقدام می‌کنند.

موضع گیری دولت ایران در قبال این فاجعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

سیاست خارجی فعلی دولت بسیار ضعیف است بنابراین اقدامات صورت گرفته در این مورد به هیچ وجه قابل قبول نیست، تنها نسبت به این عمل تذکر داده شد که اگر این تذکر نیز از سوی وزارت خارجه داده نمی‌شود، آبرویشان می‌رفت. اقدام قاطع، خداپسند، عدالت طلبانه و  هشدار جدی برای پیگیری احقاق حقوق این افراد از وزارت خارجه دیده نشد.

این وزارت در مقابل عربستان نیز کوتاه آمد. چهره عدالت خواهی نظام اسلامی از وزارت خارجه دیده نشد. صلابت و چهره انقلابی نظام اسلامی با موضع گیری بسیار قوی که مطابق شان نظام اسلامی باشد از وزارت خارجه ما بروز و ظهور پیدا نکرد.

انتهای پیام/7008

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان