۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تظاهرات ملت ایران در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه
کد خبر: ۱۱۸۹۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تظاهرات ملت ایران در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه

تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بی‌رحمانه شیعیان نیجریه و اهانت به مقدسات دینی، جمعه این هفته پس از اقامۀ نماز جمعه در تهران و هشت استان کشور برگزار می‌شود.

تظاهرات ملت ایران در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری صبح قزوین ، تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بی‌رحمانه شیعیان نیجریه و اهانت به مقدسات دینی، جمعه این هفته پس از اقامۀ نماز جمعه در تهران و هشت استان کشور برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال حملات وحشیانه و کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه ،توسط ارتش نیجریه وگروه‌های تکفیری و تروریست بوکوحرام با صدور اطلاعیه‌ای دعوت و فراخوان عمومی، ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات تفرقه‌افکنانه و خائنانه و کشتار ددمنشانه ، اعلام کرد: تظاهرات اعتراض آمیز در محکومیت کشتار بی رحمانۀ شیعیان نیجریه و اهانت به بزرگان و علمای دینی و مقدسات ، جمعۀ این هفته 27 آذر ماه پس از اقامۀ نماز جمعه برگزار می‌شود .

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: ملت شهید پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در اعتراض به کشتار وسیع و قتل عام شیعیان نیجریه توسط گروه تکفیری و تندروی بوکوحرام، تحت حمایت‌های ارتش آن کشور با برگزاری تظاهراتی در برخی از استان‌های کشور، خشم انقلابی و نفرت و انزجار خود را از این گونه اقدامات و توطئه‌ها علیه اسلام و مسلمانان فریاد می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این تظاهرات اعتراض آمیز همزمان پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه در تهران و 8 مرکز استان کشور شامل شهرهای مشهد ، اراک ، اردبیل ، شیراز ، زنجان ، همدان ، قزوین ، بندرعباس برگزار می‎شود .

این شورا در بخش دیگری از اطلاعیه خود آورده است: این حملات وحشیانه و توهین به علما به ویژه روحانی برجسته و رهبر شیعیان نیجریه، شیخ زکزاکی و جسارت به اماکن مقدسه توطئه جدید غرب با حمایت های همه‌جانبه رژیم کودک کش آل سعود است که به منظور ایجاد اختلاف و درگیری بین اقوام و مذاهب مختلف مسلمانان طراحی شده و نشان از ترس و استیصال فزاینده استکبار و رژیم آل سعود از افزایش قدرت معنوی و نفوذ اسلام و مسلمانان در میان مردم به ویژه نقش پررنگ شیعیان نیجریه در این امر و افزایش وحدت و انسجام میان مسلمانان دانست.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: حمله به علما، منازل و بیوت آنان و جسارت و توهین به مقدسات و اماکن مقدسۀ دینی از هر نظر و نگاهی محکوم بوده و بایستی حرمت علما و بزرگان دینی حفظ و از اماکن مقدس دینی حفاظت و پاسداری شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اطلاعیه خود، با عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این شهدا، از عموم مردم شجاع و همیشه در صحنه بویژه نمازگزاران جمعه دعوت می‌کند تا با حضور انقلابی و پر شور خود در این تظاهرات اعتراض آمیز ، حمایت خود از را شیعیان مظلوم و شهدای نیجریه اعلام و فریاد خشم و نفرت خود را از کشتار شیعیان به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V7J09L

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان