۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین حوزه‌های علمیه باید جامعه را به سمت دینمداری هدایت کنند/ بی ریشه‌گی جریان‌های سیاسی را دچار گرداب می‌کند
کد خبر: ۱۱۸۴۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

حوزه‌های علمیه باید جامعه را به سمت دینمداری هدایت کنند/ بی ریشه‌گی جریان‌های سیاسی را دچار گرداب می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بی ریشه‌گی جریان‌های سیاسی را دچار گرداب می‌کند، گفت: حوزه‌های علمیه باید جامعه را به سمت دینمداری هدایت کنند زیرا حوزه‌ در سایه تربیت دینی خود و جامعه را زنده نگه می‌دارد.

حوزه‌های علمیه باید جامعه را به سمت دینمداری هدایت کنند/ بی ریشه‌گی جریان‌های سیاسی را دچار گرداب می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مهمترین نکته در حوزه‌های علمیه این است که ما بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم؟
وی در ادامه افزود: حوزه علمیه مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد و این حوزه برای رشد و توسعه الگوی خود را از کجا تعیین خواهد کرد؟ هدف اصلی را باید از کجا تشخیص داد؟ توجه به این نکات دیدگاه گسترده‌ای را برای ما مشخص می‌کند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: مطابق با آیات قرآن حزه باید مهد پرورش اشخاصی شود که خشیت الهی دارند، یعنی یک طلبه وقتی در جایگاه الگوی دیگران قرار می‌گیرد باید سازنده جامعه‌ای باشد که بندگان در آن دارای خشیت الهی هستند.
وی همه مصائب جوامع مختلف را ناشی از نبودن خشیت الهی در بین مردم دانست و اذعان کرد: حوزه‌های علمیه باید جامعه را به سمت دینمداری هدایت کنند زیرا حوزه‌ در سایه تربیت دینی خود و جامعه را زنده نگه می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در دنیا 2 نوع حیات، حیوانی و معنوی وجود دارد که زندگی حیوانی مشترکات زیادی بین انسان و حیوان دارد؛ اگر صاحبان و اهل وحی در حوزه‌ها برای هدایت مردم اقدام نکنند انسان‌ها در سطح زندگی حیوانی باقی مانده و طعم حیات معنوی را نمی‌چشند.
وی با بیان اینکه ما باید به دنبال حیات طیبه باشیم، گفت: هدف حوزه‌های علمیه پُر کردن فقر انسان با غنای الهی است هرچه پیوند ما با خدای متعال محکمتر شود، شخص ربانی می‌شود.
آیت الله عابدینی تصریح کرد: برخی از انسان‌ها ریشه محکمی ندارند و هر بادی که به آنها سمت بوزد به آن طرف می‌روند برای نمونه در جریان‌های سیاسی این موضوع به خوبی دیده می‌شود این افراد از علم بی بهره بوده و در طوفان‌های حوادث دچار گرداب می‌شوند.
وی با اشاره به پیشینه علمی حجت الاسلام ابراهیمی مدیر سابق حوزه علمیه قزوین گفت: وی یکی از اندیشمندان استان است که مجموعه کارهای علمی و تحقیقی زیادی را در استان منتشر کرده که جمع آوری احادیث ارزشمند پیامبر(ص) یک باقیات صالحاتی برای وی است.
امام جمعه قزوین افزود: در قزوین کتابخانه‌ای با همت حجت الاسلام ابراهیمی تاسیس شده که در کشور بی نظیر است وی به واسطه علاقه به این حوزه و آگاهی به کتاب‌ها زمینه ساز رشد استان شد.
وی با خطاب قرار دادن حجت الاسلام عباسی مدیر جدید حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: انتظار ما از شما این است که حوزه علمیه را برای تحقق آرمان‌های قرآنی آماده کنید و در این راستا از مشورت اهل علم نیز بهره ببرید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان