۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین محورهای اصلی اداره کننده انقلاب محصولات حوزه هستند
کد خبر: ۱۱۸۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور:

محورهای اصلی اداره کننده انقلاب محصولات حوزه هستند

معاون امور حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز حوزه علمیه با حفظ میراث محدثین و حفظ کتاب و سنت و با تقویت جریان اجتهاد مدیریت کلان کشور را عهده دار است.

محورهای اصلی اداره کننده انقلاب محصولات حوزه هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، جلسه تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه قزوین با حضور حجت الاسلام فرحانی معاون امور حوزه‌های علمیه کشور و آیت  الله عابدینی امام جمعه قزوین و همتی استاندار قزوین و مسئولین استان پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام فرحانی با بیان اینکه آغاز انقلاب با ندای امام راحل از درون حوزه‌های علمیه شکل گرفت، گفت: فریاد امام خمینی(ره) در آن دوران این بود علمای اسلام به داد اسلام برسید، در مقابل بسیاری از اندیشمندان این مسئله بود که چگونه حوزه علمیه عامل مشارکت اجتماعی می‌شود.
وی در ادامه افزود: امام راحل با پشتیبانی علما و مراجع توانست این مشارکت اجتماعی را در کشور رقم بزند و عاملی برای پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آرمان‌های انقلاب باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حوزه را مادر نظام می‌داند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) با همراهی علمای نجف و قم حرکتی را شروع کردند و با فرستادن شاگردان خود به خارج از کشور جریان شکل گیری انقلاب را رقم زدند.
وی ادامه داد: در آن دوران بسیاری این جریان سازی را منتسب به امام می‌دانستند نه حوزه، اما ایشان با استفاده از ظرفیت حوزه توانست هم انقلاب و هم دفاع مقدس را مدیریت کند، برای همین با رحلت امام عده‌ای به دنبال برهم زدن این فضا بودند؛ اما حوزه امام دیگری را به انقلاب تقدیم کرد.
فرحانی با بیان اینکه هیچ دستگاهی در کشور محصولی همچون رهبر ندارد، اذعان کرد: امروز حوزه علمیه با حفظ میراث محدثین و حفظ کتاب و سنت و با تقویت جریان اجتهاد مدیریت کلان کشور را عهده دار است.
وی محورهای اصلی اداره کننده انقلاب را محصولات حوزه دانست و گفت: حوزه علمیه قزوین با قدمتی زیاد در هر دوره‌ای حرفی برای گفتن داشته است و هم اکنون نیز با راه اندازی شورای حوزوی استان در اجرایی شدن بهتر رسالت حوزه قدم برداشته می‌شود.
معاون امور حوزه‌های علمیه کشور به معرفی اعضای شورای حوزوی استان پرداخت و عنوان کرد: آیت الله عابدینی ریاست این شورا، آیت الله اسلامی نائب رئیس، حجت الاسلام ابراهیمی و فیروزی اعضای این شورا و حجت الاسلام محبی و عرفانی از اعضای جدید این شورا هستند که این شورا حجت الاسلام عباسی را به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه قزوین معرفی کرد.
وی در پایان با بیان اینکه سابقه کار دینی در قزوین را گسسته نمی‌بینم، گفت: در عرصه آموزش با توسعه کیفی و کمی و فعال شدن عرصه تبلیغ حوزه‌های علمیه می‌توانند با قوت بیشتری عمل کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان