۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قول مساعد برای اختصاص اعتبارات در حمایت از برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه
کد خبر: ۱۱۸۰۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط فرماندار قزوین صورت گرفت

قول مساعد برای اختصاص اعتبارات در حمایت از برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه

فرماندار قزوین با اشاره به نقش اداره اوقاف در ترویج فعالیت‌های قرآنی و فعالیت های مذهبی، نسبت به اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه و تقویت برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه قول مساعد داد.

قول مساعد برای اختصاص اعتبارات در حمایت از برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سیدعلی موسوی، فرماندار قزوین در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: امروز توجه به موضوع وقف و ترویج این فریضه شرعی در جامعه ضروری است و باید زمینه افزایش مشارکت مردم در امور خیریه و عام المنفعه به ویژه وقف که از سنت های حسنه دین مبین اسلام است، فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت مساجد و حسینه ها و بقاع متبرکه در غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان اظهار کرد: امروز دشمنان با توطئه تهاجم فرهنگی و مواد مخدر در پی انحراف نسل جوان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی هستند که می‌توان با استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش ارتباط آنان با محیط های معنوی اقدام کرد.
وی با اشاره به نقش اداره اوقاف در ترویج فعالیت‌های قرآنی و فعالیت های مذهبی، نسبت به اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه و تقویت برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه قول مساعد داد.
موسوی با اشاره به جایگاه سنت وقف در دین مبین اسلام و دیدگاه‌های مراجع عظام در این زمینه تصریح کرد:
براساس تعالیم دینی و منابع فقهی بر لزوم حراست از موقوفات تاکید شده است و برای ترویج فرهنگ وقف و
افزایش رضایتمندی مردم در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن ترویج امور خیریه و افزایش مشارکت مردم در امور عام المنفعه ابراز کرد: در پی بارش برف اخیر و وقوع کولاک در محورهای مواصلاتی استان هزاران مسافر در راه مانده در مساجد و امامزاده های استان اسکان یافتند که این امر نشان دهنده نقش و جایگاه نهادهای مردمی و فعالیت های خیریه در کمک رسانی به دولت و امدادرسانی در مواقع ضروری است.

تاکنون 34 موقوفه جدید در شهرستان قزوین ثبت شده است

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین هم در این دیدار با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 34 موقوفه جدید در شهرستان قزوین ثبت شده است، تصریح کرد: ثبت این میزان موقوفه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
نوروزی اظهار داشت: پارسال در شهرستان قزوین 17 موقوفه ثبت شد که این امر نشان دهنده افزایش استقبال مردم در عمل به سنت وقف است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین در ادامه با بیان این که هم اکنون شهرستان قزوین دارای یکهزار و 200 بقاع متبرکه از جمله مسجد، امامزاده و حسینه است تاکید کرد: با پرداخت به موقع اجاره موقوفات و اجرای حق قانونی اوقاف، زمینه اجرای بهتر نیت واقفان و عمل به این فریضه شرعی فراهم می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان