۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سود بانکی وام تولید ۲۷ تا ۳۵درصد شد
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

سود بانکی وام تولید ۲۷ تا ۳۵درصد شد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نرخ سود ۲۷ تا ۳۵درصدی تسهیلات بانک‌ها برای تولید بسیار بالاست.

سود بانکی وام تولید ۲۷ تا ۳۵درصد شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، علی فاضلی بیان کرد: تولید با این نرخ سود توجیه پیدا نخواهد کرد و سرمایه‌ها به‌سمت دلالی و واسطه‌گری می‌رود.

وی ادامه داد: از بانکها انتظار داریم برای ایجاد رونق در تولید و تقویت قدرت رقابت با کالاهای خارجی نرخ سود تسهیلات خود را کاهش دهند.

فاضلی گفت: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به‌خاطر نداشتن مکان مناسب و امکانات لازم نتوانسته‌اند در ایجاد اشتغال کمکی بکنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط از بودجه دولتی، کمترین استفاده را داشته‌اند، گفت: باید با شناساندن بنگاه‌های کوچک و متوسط و هدایت نقدینگی به‌سمت آنها از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: نظام پولی و مالی کشور نیز به‌طور شایسته از تولید حمایت نکرده و در این زمینه فعال نبوده است.

فاضلی درباره حمایت از مشاغل خانگی نیز گفت: بسیاری از مشاغل خانگی هستند که به جا و مکان نیازی ندارند و بخش عمده‌ای از کار را می‌توان در منزل انجام داد. باید این بخش را به سایر بخشهای دیگر اقتصادی تعمیم دهیم و قابلیت‌های مغفول مانده در آنها را دوباره احیا کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌ها ابزار لازم را در اختیار دارند و حاضرند که آنها را در اختیار مشاغل خانگی قرار دهند و در ایجاد شغل کمک کنند و ما باید این ابزار را در اختیار مشاغل خانگی قرار دهیم.

فاضلی ادامه داد: باید اصناف را در اقتصاد مقاومتی شریک کنیم و این امر با حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط امکان پذیر خواهد شد.

وی درباره بحث قاچاق کالا گفت: به بنگاه‌های دارای پروانه کسب اخطار دادیم که حق فروش کالاهای خارجی را ندارند.

رئیس اتاق اصناف افزود: بنگاه‌های صنفی بدون پروانه کسب و دستفروش‌ها معمولاً مبادرت به فروش کالاهای قاچاق می‌کنند و ما فقط می‌توانیم با فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم آنها را از خرید کالاهای قاچاق منصرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق کالا عزم و اراده ملی لازم است و در این شرایط بازار کنار دولت خواهد بود.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان