۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از رونمایی عکس‌های سران فتنه تا ختم صلوات دکتر عارف برای پایان دعوای دانشجویان
کد خبر: ۱۱۷۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های حضور عارف در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)؛

از رونمایی عکس‌های سران فتنه تا ختم صلوات دکتر عارف برای پایان دعوای دانشجویان

تعدادی از دانشجویان دختر با بالا گرفتن عکس‌هایی از میرحسین موسوی و خاتمی شروع به سردادن شعار "میرحسین، یاحسین" کردند و شعار "مرگ بر فتنه گر" نیز در مقابله به آن پاسخ داده می‌شد.

از رونمایی عکس‌های سران فتنه تا ختم صلوات دکتر عارف برای پایان دعوای دانشجویان
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، عصر امروز(دوشنبه) 22 آذرماه دکتر محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون اول دولت اصلاحات به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه برای سخنرانی به دانشگاه بین المللی امام خمینی دعوت شده بود.
به طور معمول مراسماتی از این دست که در محیط‌های دانشجویی برگزار می‌شود و سخنران مراسم نیز از چهره‌های سیاسی شاخص هم باشد حاشیه‌های پررنگ تر از متن آن زیاد خواهد بود.
دکتر محمدرضا عارف سر ساعت تعیین شده در مراسم حاضر شد و سوت و کف زدن‌های دانشجویان وی را تا جایگاهش همراهی کرد.
مجری برنامه که فردی میان سال بود پیش از سخنرانی دکتر عارف به معرفی وی پرداخت و گفت: وی سِمت‌هایی چون عضو شورای انقلاب فرهنگی، وزیر پست و تلفن دولت‌های پیشین و معاون اولی دولت اصلاحات را در کارنامه خود دارد؛ اما نکته مهم برای ما چهره علمی‌اش است که دکترای خود را در رشته مخابرات از کشور آمریکا گرفته و تِز دکترای وی نظریه شبکه عارف در دنیاست.
سخنرانی دکتر عارف با شعار "اصلاحات زنده باد، عارف پاینده باد" شروع شد.
صحبت‌های معاون اول دولت اصلاحات درباره لزوم وحدت بین حوزه و دانشگاه در سکوت سالن ادامه پیدا کرد و وی به مناسبت‌هایی چون 19 آذرماه سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی، 25 آذرماه روز پژوهش و 27 آذرماه روز مبارزه با افراط گری و خشونت اشاره کرد.
عارف با گریزی به ویژگی‌های جنبش دانشجویی و رسالت اصلی جوانان زمینه ساز سوت و کف زدن‌های مکرر حضار شد و تعدادی از دانشجویان در اقدامی هماهنگ با در دست داشتن عکس‌هایی از سران فتنه چون میرحسین موسوی و محمدخاتمی شروع به سر دادن شعارهایی چون، " امید بذر هویت ماست"، " دانشگاه تک صدایی نمی‌خوایم"، " جای دانشجو زندان نیست، دانشگاه است" و ما رسانه خاتمی می‌شویم" سخنرانی وی را قطع کردند.
این عضو شورای انقلاب فرهنگی سعی کرد با ادامه سخنرانی خود جو را آرام کند و به مباحثی چون شرایط نامناسب اشتغال اشاره کرد و با انتقاد به دانشجویان گفت: چرا دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی به جای کارآفرینی به دنبال میز ریاست می‌روند.
با پایان سخنرانی دکتر عارف نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسید و مجری برنامه شروع به مطرح کردن سوالات کتبی دانشجویان کرد و 2 نفر نیز برای پرسش شفاهی تعیین شدند.
سوال اول و دوم درباره آرمان‌های اصلی اصلاح طلبی و ارتباط علوم انسانی با مبانی غرب ستیزی بود که بدون حاشیه‌ای از سوی عارف پاسخ داده شد.
در ادامه مجری برنامه با طرح سوالی از انتخابات سال 92 و حضور اصلاح طلبان با محوریت محمد خاتمی در انتخابات سال جاری با شعار" اصلاحات زنده باد، خاتمی پایبنده باد" مواجه شد و سعی کرد فضای سالن را آرام کند.
با شروع پاسخگویی عارف از نحوه حضور خودش در انتخابات مجلس در سال جاری و برنامه ریزی برای کسب ریاست مجلس از سوی اصلاح طلبان، عده‌ای از دانشجویان در انتهای سالن بنر بزرگی را در دست گرفتند که عکسی از یک دره بود و روی آن نوشته شده بود" دکتر سلام! این یک معدن است یا یک دره توریستی و گردشگری؟!"
که این بنر اشاره داشت به برنامه‌ای تلویزیونی در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که عکس‌هایی را به نامزدها نشان می‌دادند تا در مورد آن توضیح بدهند.
در این شرایط تعدادی از حامیان دکتر عارف شروع به بحث لفظی با اعضای جامعه اسلامی کردند و این دانشجویان نیز با سر دادن شعارهایی چون مرگ بر فتنه گر، مرگ بر سازشکار و نشان دادن مقوا نوشته‌هایی چون " هم غزه هم لبنان، جانم فدای ایران" به پاسخگویی پرداختند.
دکتر عارف برای آرام کردن فضای سالن گفت: ما از ابتدا نصیحت کردیم که باید تحمل سخنرانی و صحبت مخالفان خود را داشته باشیم و ظرفیت‌های خود را بالا ببریم.
اما جروبحث‌های دانشجویان مخالف ادامه پیدا کرد تا اینکه دکتر با بیان اینکه صلواتی ختم کنید، جو سالن را آرام کرد.
مطرح شدن بحث فتنه سال 88 سوال دیگری بود که جو سالن را دوباره متشنج کرد.
تعدادی از دانشجویان دختر با بالا گرفتن عکس‌هایی از میرحسین موسوی و خاتمی شروع به سردادن شعار "میرحسین، یاحسین" کردند و شعار "مرگ بر فتنه گر" نیز در مقابله به آن پاسخ داده می‌شد که معاون اول اصلاحات برای آرام کردن دانشجویان گفت: در مقابل دشمنان شعار مرگ بدهید نه در برابر خودمان.
وی ادامه داد: حوادثی که در سال 88 رخ داد در شأن انقلاب نبود و سازگاری با انقلاب نداشت، ما در اصول با یکدیگر اختلافی نداریم باید اختلاف نظرهای یکدیگر را بپذیریم.
با اتمام زمان پرسش و پاسخ، دانشجویان شروع به خواندن شعر "یار دبستانی من" کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان