۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چاقی ناباروری می‌آورد
کد خبر: ۱۱۷۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

DMI چیست؟

چاقی ناباروری می‌آورد

یک فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته با بیان اینکه عوارض چاقی باعث بیماری‌های متابولیکی مانند اختلالات هورمونی و منجر به ناباروری می‌شود، گفت: DMI بین ۲۵-۱۵ نشان دهنده وزن ایده آل است و اگر این عدد به ۳۰ برسد فرد دچار اضافه وزن شده است.

چاقی ناباروری می‌آورد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمدرضا عبدالحسینی با اشاره به اینکه در کل دنیا 33 درصد از افراد دچار اضافه وزن و چاقی هستند اما آمارها نشان می‌دهد در کشور ما 65 درصد افراد دچار چاقی هستند، اظهار داشت: این امر احتمال خطر دیابت و فشار خون را اضافه می‌کند.

به گفته وی DMI بین 25-15 نشان دهنده وزن ایده آل در افراد است که اگر این عدد به 30 برسد فرد دچار اضافه وزن شده که برای او روش‌های جراحی توصیه می‌شود. اما هر چه این شاخص به بیش از 30 برسد تنها روش درمانی جراحی است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک، افزود: DMI بالای 40 تنها حدود 10 درصد با رژیم و ورزش درمان می شود.

این فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و دارای مدرک جراحی چاقی و متابولیک اعلام کرد: ساکشن، لیپولیزر، لیپوشاکشن جزو جراحی‌های چاقی محسوب نشده و انجام این جراحی‌ها برای افراد چاق مضر است.

وی تصریح کرد: در روش‌های فوق فقط محق بخیه چربی را برمی‌دارند و احتمال بازگشت چاقی و ایجاد آمنولیسم در این افراد زیاد است.

دبیر اجرایی دومین کنگره جراحی چاقی و متابولیسم برای درمان دو نوع چاقی موضعی و مفرد راه‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود که افراد دارای چاقی موضعی باید جراحی‌های ساکشن، لیپوشاکشن، لیپولیزر و تراش چربی‌های پایین شکم را انجام دهند اما تنها راه درمان چاقی‌های مفرد جراحی است که همراه آن هورمون اشتها نیز در این افراد برداشته می‌شود.

عبدالحسینی تاکید کرد: جراحی در افرادی که دارای چاقی مفرد و مبتلا به بیماری دیابت نوع دو بودند نشان می‌دهد که بعد از عمل جراحی میزان قند ناشتای این افراد به کرات کاهش یافته و در نتیجه این جراحی در درمان دیابت نوع دو موثر است.

وی میزان مرگ و میر به علت چاقی را از مجموع مرگ و میرها به علت چهار سرطان اصلی ریه، پستان، روده و پروستات بیشتر دانست و گفت: امروز شایع ترین علت مرگ در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران چاقی است.

این فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و دارای مدرک جراحی چاقی و متابولیک از رشد روز افزون چاقی در میان کودکان و نوجوانان اظهار نگرانی کرد و گفت: رشد چاقی در اطفال و نوجوانان در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است.

وی از عوارض چاقی مفرد به بیماری‌های متابولیکی مانند اختلالات هورمونی که منجر به ناباروری می‌شود عنوان کرد و گفت: در کشور ما چهار میلیون مبتلا به دیابت نوع دو وجود دارد که بسیاری از آنها مبتلا به چاقی مفرد هستند.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان