۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا اهل تسنن معتقدند امام زمان هنوز به دنیا نیامده است؟
کد خبر: ۱۱۷۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معرفت مهدوی؛

چرا اهل تسنن معتقدند امام زمان هنوز به دنیا نیامده است؟

معتمد عباسی پس از شهادت امام عسکری، دستور داد خانه آن حضرت را بازرسی کنند و گروهی از زنان قابله را فرستاد تا تمام کنیزان آن حضرت را معاینه کنند و اگر آبستنی بین آنان دیده شد، بازداشت کنند.

چرا اهل تسنن معتقدند امام زمان هنوز به دنیا نیامده است؟

صبح قزوین؛

وجود روایات فراوان درباره مهدی موعود اعتقاد به آمدن مهدی را در آخرالزمان، عقیده ای مسلم میان مسلمانان قرار داده است؛ اما درباره ولادت آن حضرت، میان شیعه و اکثریت اهل سنت، اختلاف است.
عدم اعتقاد بسیاری از اهل سنت به ولادت حضرت مهدی علت هایی دارد از جمله:

1.
مخفی بودن ولادت آن حضرت: آمدن مهدی موعود از صدر اسلام، امری مسلم و مورد توجه مسلمانان بود.
سلاطین و حاکمان وقت هم از آن اخبار بی اطلاع نبودند و شنیده بودند که مهدی به دنیا خواهد آمد و حکومت ستمکاران را منقرض و تمام زمین را از حکومت حق و عدل پر خواهد کرد؛

 به ویژه روایات متعددی که می گفت او نهمین از فرزندان امام حسین است؛ لذا از وجود او، در بیم و هراس بودند و درصدد بودند به هر گونه این خطر را از حکومت خود دفع کنند؛ به همین سبب خانه های بنی هاشم –به ویژه خانه امام حسن عسگری- به شدت تحت کنترل و مراقبت ماموران مخفی و علنی دولت عباسی قرار داشت.
حتی معتمد عباسی، به عده ای از زنان قابله ماموریت سری داده بود در خانه های بنی هاشم رفت و آمد کنند و مراتب را گزارش دهند.

 معتمد عباسی پس از شهادت امام عسکری، دستور داد خانه آن حضرت را بازرسی کنند و گروهی از زنان قابله را فرستاد تا تمام کنیزان آن حضرت را معاینه کنند و اگر آبستنی بین آنان دیده شد، بازداشت کنند.

حتی به خانه امام عسکری هم اکتفا نکرد و دستور داد تمام خانه های شهر را با کمال دقت بازرسی و کنترل کنند.
ولادت حضرت مهدی نیز به دلیل وضعیت سخت آن زمان، مخفی بود و امام حسن عسکری فرزند بزرگوار خود را تنها به خواص و معتمدان از شیعیان خود نشان می داد و او را امام و حجت بعد از خود معرفی می کرد.
با این وضعیت، طبیعی است، اهل سنت که از اهل بیت پیامبر فاصله گرفته بودند، از ولادت آن حضرت مطلع نشوند.

2.
اجتناب از برخی لوازم احتمالی پذیرش ولادت حضرت مهدی: در روایات بسیاری از پیامبر نقل شده که تعداد امامان و خلفای بعد از من، دوازده نفر است.
مجموع روایات شیعه و سنی در این باره 925 حدیث است.
در بسیاری از همین روایات، به نام دوازده نفر تصریح شده و این که اولشان امام علی و آخرشان امام مهدی موعود است و این که نه نفر از آنان، از نسل امام حسین هستند.

با توجه به این احادیث چنین به نظر می رسد که پذیرش ولادت حضرت مهدی از امام حسن عسکری توابعی دارد یعنی، هر چند پذیرش ولادت حضرت مهدی به طور حتم و لزوم، به قبول شیعه در مساله خلافت و امامت نمی انجامد؛

ولی اهل سنت را مقابل انبوهی از روایات قرار می دهد که باید در توجیه آن روایات، خود را به زحمت و مشقت بیندازند، لذا از اصل، ولادت آن حضرت را منکر می شوند.

منبع:" آفتاب مهر"

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان