۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گودرزی; ورزش بانوان سهم کمی در رسانه‌ها دارد/ تبعیض در ورزش زنان محدودیت است
کد خبر: ۱۱۷۲۴۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گودرزی; ورزش بانوان سهم کمی در رسانه‌ها دارد/ تبعیض در ورزش زنان محدودیت است

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید بانوان حق حضور در میادین بین‌المللی را دارند و نباید در حق آنان تبعیض صورت گیرد.

گودرزی; ورزش بانوان سهم کمی در رسانه‌ها دارد/ تبعیض در ورزش زنان محدودیت است

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در دومین سمپوزیوم توانمند سازی زنان در ورزش گفت: موانعی در ورزش بانوان شمرده می‌شود که یکی از موانع اصلی این است که نگاه قالب در ورزش بانوان نیست و اگر هم هست در ابعاد محدود است مانند مدال که البته مدال‌ها هم ارزشمند هستند، چون باعث می‌شوند علاقه‌مندان این مهارت‌ها را ببینند چرا که در توسعه آن رشته مؤثر است.

وی با اشاره به موفقیت‌های زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک لندن اظهار داشت: نعمتی یک نابغه است و کار شگفتی انجام داده است. این باعث می‌شود 2 گروه خودشان را باور کنند. اول معلولان و دوم دختران سالمی که می‌بینند یک نفر با این محدودیت افتخارآفرینی کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به  نقش رسانه‌ها در توسعه ورزش بانوان تصریح کرد: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ورزش نقش اساسی دارند. پس باید برای پرداختن موضوع ورزش زنان ابتدا مشکلات را شناخت.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موانع درونی و بیرونی در ورزش بانوان یادآور شد: از موانع درونی می‌توان به عدم پرداخت فعالیت‌های حرکتی اشاره کرد. موانع بیرونی هم موارد مختلفی هستند، مانند ضعف در اطلاع رسانی که رسانه‌های شنیداری تلویزیون و مکتوب سهم کمی را به بانوان اختصاص می‌دهند شاید این مشکل فقط در ایران نباشد اما این موضوع از توسعه جلوگیری می‌کند.

گودرزی در ادامه با برشمردن دیگر موانع بیرونی ورزش بانوان خاطر نشان کرد: ضعف مشارکت نهادهای عمومی در ورزش زنان،‌ ضعف برنامه‌های آموزشی،‌ ترس از آسیب‌رسیدن به ارزش‌های دینی،‌ وجود نگرش منفی و بی‌اساس به ورزش بانوان،‌کمبود وقت و فاقد اعتماد به نفس برای تصدی مسئولیت‌ها از موانع است.

وزیر ورزش و جوانان  در پایان با اشاره به اینکه تبعیض در ورزش زنان نوعی محدودیت است، گفت: بانوان حق حضور در میادین بین‌المللی را دارند. ارزش‌ةای غربی نباید بر ارز شرقی قالب شود. ما باید ارزش‌های مان را تثبیت کنیم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/5FBIL5

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان