۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درخواست ارسال پیام از سوی دفتر رهبری برای کنگره شیخ مجتبی قزوینی
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره ارشاد قزوین مطرح کرد

درخواست ارسال پیام از سوی دفتر رهبری برای کنگره شیخ مجتبی قزوینی

مدیرکل اداره ارشاد قزوین گفت: از دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست شده که پیامی برای بزرگداشت این عالم بزرگوار ارسال کنند، همچنین دعوتنامه‌ای برای حضور یکی از فرزندان رهبری در این همایش آماده شده است که امیدواریم این ۲ موضوع محقق شود.

درخواست ارسال پیام از سوی دفتر رهبری برای کنگره شیخ مجتبی قزوینی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست خبری بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی ظهر امروز(یکشنبه) با حضور مهدی احمدی مدیرکل اداره ارشاد قزوین و مسئولین فرهنگی و هنرمندان استان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.
در این جلسه مهدی احمدی، مدیرکل اداره ارشاد قزوین با بیان اینکه یک سال پیگیر برگزاری همایش بزرگداشت شیخ مجتبی قزوینی بودیم، گفت: اولین اقدام اداره ارشاد در این زمینه تاسیس و اِحیای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان بود.
وی از تشکیل کمیته‌های قرآنی، فرهنگی و جمع آوری اسناد از زندگی شیخ مجتبی قزوینی خبر داد و ابراز کرد: برای جمع آوری خاطراتی از زندگی و سیره و سلوک این عالم بزرگوار دیدارهایی با مراجع مختلف چون آیت الله وحید، علوی گرگانی و شبیری زنجانی انجام شد که در روز همایش به صورت مستند پخش خواهد شد.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: دو تن از طلاب حوزه علمیه مشهد که از اعضای دفتر آیت الله سید جعفر سیدان هستند و طی تحقیقات 12 ساله خود درباره زندگی این عالم بزرگوار کتابی را تهیه کرده‌اند که در روز همایش از آن رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه شیخ مجتبی قزوینی پایه گذار مکتب تفکیک بود، بیان کرد: در دیدار با علما و شاگردان این عالم بزرگوار تاکید زیادی بر این موضوع وجود داشت که هیچ گاه روی یک بُعد از شخصیت وی کار نکنید.

رونمایی از پوستر آیت الله شیخ مجتبی قزوینی

احمدی اضافه کرد: شیخ مجتبی قزوینی جامع العلوم بود و از بُعد علمی، زهد، سلوک عملی و مبارزات سیاسی و اجتماعی شخصیتی برجسته داشت، هرکس که خدمت این عالم بزرگوار می‌رسید تمایلی به جداشدن از محضر وی را نداشت.
وی با بیان اینکه شیخ مجتبی قزوینی برای سادات احترام ویژه‌ای قائل بود، گفت: توسل به امام زمان(عج) در زندگی وی بسیار پررنگ بود و همیشه این جمله که ما صاحب داریم را بسیار بر زبان جاری می‌کرد.
مدیرکل اداره ارشاد قزوین درباره برگزاری همایش بزرگداشت شیخ مجتبی قزوینی عنوان کرد: این همایش یک روزه همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در 25 آذرماه سال 82 به قزوین در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.
وی افزود: از دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست شده که پیامی برای بزرگداشت این عالم بزرگوار ارسال کنند، همچنین دعوتنامه‌ای برای حضور یکی از فرزندان رهبری در این همایش آماده شده است که امیدواریم این 2 موضوع محقق شود.
این مسئول فرهنگی در پایان گفت: رهبری در 25 آذرماه سال 82 درباره شیخ مجتبی قزوینی فرمودند:" این عالم بزگوار عنصری بی بدیل بود و فلز شیخ مجتبی قزوینی از جنس فلز امام راحل است." این مطلب نشاندهنده جایگاه عظیم این عالم جلیل القدر است.
در پایان این مراسم از پوستر آیت الله شیخ مجتبی قزوینی رونمایی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان