۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین روستاها مراکز خوبی جهت ایجاد درآمدهای پایدار هستند
کد خبر: ۱۱۵۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

روستاها مراکز خوبی جهت ایجاد درآمدهای پایدار هستند

فرماندار شهرستان البرز گفت: روستاها می‌توانند مراکز خوبی جهت ایجاد درآمدهای پایدار باشند، و می‌توان روستاها را به بازار مصرف شهرها تبدیل نماییم.

روستاها مراکز خوبی جهت ایجاد درآمدهای پایدار هستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز در دیدار با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، دهیاران و بخشداران شهرستان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد امکانات لازم جهت توسعه یافتگی روستاها اذعان کرد: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم روستا می‌توانند نقش بسزایی در رشد و توسعه مولفه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی داشته باشند.
وی ادامه داد: توسعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و ما در یک فضای ذهنی و انتزاعی بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم به توسعه یافتگی دست یابیم.
عسگری خاطر نشان کرد: روستاها محور توسعه اقتصادی کشورها می‌باشند و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع موجود آنها می‌توان گام بزرگ و عالمانه در جهت افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری ارزان تر برداشت.
وی گفت: روستاها می‌توانند مراکز خوبی جهت ایجاد درآمدهای پایدار باشند، از این منظر همجواری روستاهای شهرستان البرز با شهرها می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه خدمات و محصولات با قیمت تمام شده پائین تر بوده و روستاها را به بازار مصرف شهرها تبدیل نماید.
وی ادامه داد: مسیر توسعه یافتگی شهرها از روستا عبور می‌کند اما باید با ایجاد مراکز فرهنگی، آفت‌های فرهنگی توسعه یافتگی آنها را کاهش داد و ارزشهای خاص فرهنگی در محیط‌های روستایی را همپای توسعه یافتگی آنها حفظ نمائیم و تبعات این روند را به کمترین حد خود برسانیم.
وی در پایان اظهار داشت: روستاها را از حرکت به سمت مصرف زدگی خارج نموده بگونه ای که بتوانند بعنوان عاملی جهت ایجاد تعادل در سرمایه گذاری، تولید محصولات سالم وعامل اثرگذار در تولید ملی باشند.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر فرمانداری شهرستان البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان