۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اردوغان خواستار سانسور در رسانه‌های ایران شد/ جهانگیری; رسانه‌های ما علیه دولت هم می‌نویسند
کد خبر: ۱۱۵۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه و معاون اول رئیس‌جمهور ایران

اردوغان خواستار سانسور در رسانه‌های ایران شد/ جهانگیری; رسانه‌های ما علیه دولت هم می‌نویسند

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه گفت: سیاست‌خارجی ایران گسترش روابط با همه کشورهای دنیا به ویژه همسایگان براساس حسن همجواری و اعتماد متقابل است.

 اردوغان خواستار سانسور در رسانه‌های ایران شد/ جهانگیری; رسانه‌های ما علیه دولت هم می‌نویسند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر روز گذشته شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی بی‌طرفی ترکمنستان در دیدار با رجب طیب اردوغان با اشاره مناسبات تاریخی دو کشور بر گسترش رایزنی و تبادل نظر برای حل و فصل مسائل منطقه ای تاکید کرد و اظهار داشت: علی رغم اختلاف نظرها در مورد سوریه، باید در مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی افزود: تعامل، احترام به اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های اختلاف می‌تواند باعث پایدار شدن صلح، آرامش و ثبات در منطقه شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دولت عراق، دولتی مردمی و برآمده از انتخابات آزاد است و همه قومیت‌ها و اقلیت‌ها در آن حضور دارند.

جهانگیری تصریح کرد: ما از تنشی که در رابطه ترکیه و روسیه پیش آمده است نگرانیم و به هیچ وجه این تنش را به نفع مصلحت منطقه نمی دانیم و آماده کمک به رفع این تنش هستیم.

اردوغان نیز در این دیدار با تبیین آخرین تحولات منطقه گفت: آنکارا از گسترش تنش در منطقه استقبال نمی‌کند و خواستار گفت وگو برای رفع سوء تفاهم‌ها است.

وی با بیان اینکه مناسبات ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر عوامل دیگر قرار گیرد، افزود: تلاش هایی صورت می‌گیرد که ما را به دام تفرقه مذهبی بیاندازد اما باید هرچه سریعتر این مسائل را حل کنیم و برادری را اثبات نماییم.

اردوغان خواستار تاکید بر نکات اشتراک و استفاده ازهمه ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌های دو کشور شد و با اظهار گله از مندرجات رسانه‌های ایران علیه خانواده خود، خواستار کنترل رسانه‌ها شد.

جهانگیری در پاسخ اظهار داشت: رسانه‌ها در ایران در کنترل دولت نیستند و حتی علیه دولت ما نیز مطلب می‌نویسند اما شما از زبان مقام‌های رسمی دولت ایران سخنی علیه دولت ترکیه نشنیده‌اید و این در حالی است که مقام‌های رسمی شما اظهارات منفی و نادرست بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران، دولت و مقدسات مردم ایران بیان کرده‌اند.

انتهای پیام/7008

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان