۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود سامانه بارش‌زا به استان
کد خبر: ۱۱۵۸۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اداره هواشناسی قزوین خبر داد

ورود سامانه بارش‌زا به استان

کارشناس اداره هواشناسی قزوین از ورود سامانه بارش‌زا به استان خبر داد.

ورود سامانه بارش‌زا به استان
مهدی آخوندی، کارشناس اداره هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره وضعیت جوی استان در هفته جاری گفت: از بعدازظهر فردا(دوشنبه) سامانه‌ای بارشی به تدریج وارد جو استان خواهد شد.
وی در ادامه افزود: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه شنبه در سطح منطقه قزوین حضور دارد و در برخی از ساعات روز با بارش برف و باران همراه است.
این کارشناس هواشناسی اذعان کرد: به واسطه برودت و سردی هوا این سامانه بارشی بیشتر به صورت بارش برف خواهد بود و شدت این بارش‌ها نسبت به سامانه قبلی در هفته گذشته بسیار کمتر است.
وی ادامه داد: از ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه این سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود و همزمان با خروج این سامانه با کاهش دما در سطح استان روبرو می‌شویم.
آخوندی ابراز کرد: این سامانه بارشی در کل استان بارندگی ایجاد می‌کند و شدت آن در مناطق کوهستانی مثل کوهین و آوج بیشتر و در مناطق پست مثل دشت‌ها این بارش‌ها کمتر است.
وی بیان کرد: ما برای ورود این سامانه بارشی به استان به سازمان‌های متولی اعلام هشدار می‌کنیم اما شبیه سامانه قبلی مرز هشدار ندارد، البته در گردنه‌ها و جاده‌های استان باتوجه به وجود کولاک و بارش برف این هشدار باید جدی گرفته شود.
کارشناس اداره هواشناسی استان در پایان گفت: از ظهر روز دوشنبه به واسطه ابری شدن هوا در استان تا حدودی دما افزایش می‌یابد؛ اما با خروج این سامانه از بعدازظهر روز سه شنبه تا پایان هفته، وضعیت جوی پایدار خواهد بود البته با سردی هوا روبرو هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان