۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین لزوم داشتن سیاستی مقتدرانه در جهان کاربردی کردن پژوهش‌ها است/ با سوت‌ و کف زدن در دانشگاه‌ها کشور پیشرفت نمی‌کند
کد خبر: ۱۱۵۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

لزوم داشتن سیاستی مقتدرانه در جهان کاربردی کردن پژوهش‌ها است/ با سوت‌ و کف زدن در دانشگاه‌ها کشور پیشرفت نمی‌کند

امام جمعه قزوین گفت: برای داشتن سیاست مقتدرانه در جهان نیز باید حوزه علمی کشور ارتقا پیدا کند، با کف و سوت زدن در دانشگاه‌ها کشور پیشرفت نمی‌کند.

لزوم داشتن سیاستی مقتدرانه در جهان کاربردی کردن پژوهش‌ها است/ با سوت‌ و کف زدن در دانشگاه‌ها کشور پیشرفت نمی‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به حضور نظامی دولت ترکیه در عراق گفت: کشور ترکیه در این ایام اهانت‌هایی نیز به ایران اسلامی انجام داده که باید بداند در مسیر اشتباهی قدم برداشته است.

وی در ادامه افزود: ترکیه غلط اول خود را در مقابل روسیه داشت و بدون جبران آن با تجاوز خود به عراق، به دنبال خوش خدمتی به اربابان آمریکایی و اروپایی خود است.

خطیب نمازجمعه قزوین ادامه داد: سران کشور ترکیه به زودی به غلط کردن می‌افتند و باید از مسیر اشتباهی که در حال طی کردن هستند، برگردند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز دانشجو اذعان کرد: در زمان پهلوی عده‌ای فتنه گر همه تلاش خود را به کار گرفتند تا نوکری خود را به آمریکا نشان دهند امروز نیز برخی در دانشگاه‌ها به دنبال خوش خدمتی به غربی‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از بصیرت و آگاهی دانشجویان در مقابل فتنه انگیزی دشمنان ابراز کرد: اخیرا در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) عده‌ای به دنبال روی کار آوردن یکی از فتنه گران بودند که با همت اساتید و دانشجویان انقلابی این انتصاب صورت نگرفت.

وی با اشاره به شروع هفته پژوهش بیان کرد: اقتدار سیاسی، افزایش توان اقتصادی و راه مبارزه با فقر و تورم با شعار درست نمی‌شود، باید به دنبال افزایش شتاب رشد علمی کشور باشیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در برهه‌ای از زمان آقای رئیس جمهور مدعی پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی در کشور شد؛ اما پس از بیان وی وزرای اقتصادی دولت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از وجود بحران اقتصادی در کشور خبر دادند و ابراز نگرانی کردند.

وی تصریح کرد: راه حل مشکلات اقتصادی در این نیست که به مردم وام خرید خودرو داده شود بلکه باید تولید و کشاورزی را گسترش داد و بیکاری را حل کرد.

با توسعه علم و کاربردی کردن پژوهش‌ها مشکلات حل می‌شود نه با فتنه‌گری در دانشگاه‌ها
عابدینی با بیان اینکه با توسعه علم و کاربردی کردن پژوهش‌ها مشکلات حل می‌شود نه با فتنه‌گری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: همین اساتید و دانشجویان با تولید علم و فناوری اقتصاد کشور را می‌سازند.

وی گفت: هفته پژوهش به ما گوشزد می‌کند که برای شکوفایی در حوزه اقتصاد باید پژوهش علمی و تحقیقات عملی و خلاقیت علمی اِحیا شود.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: برای داشتن سیاست مقتدرانه در جهان نیز باید حوزه علمی کشور ارتقا پیدا کند با کف و سوت زدن در دانشگاه‌ها کشور پیشرفت نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: توان علمی در میدان عمل و در تعامل با صنعت، کشاورزی، جامعه شاخ و برگ پیدا می‌کند و ریشه آن در کاربردی کردن علم خود را نشان می‌دهد، پس عمل و دانش در دانشگاه‌ها باید ریشه در پژوهش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت هجرت پیامبر(ص) اذعان کرد: همه تمدن و پیشرفت‌های جهان اسلام مدیون هجرت پیامبر(ص) است و هجرت دیگری که قرآن فرموده، هجرت از گناه و معصیت است.

وی ادامه داد: همچنین هجرت از دروغ و ذلت پذیری و هجرت از وابستگی به این جناح و حزب باید در عملکرد ما دیده شود و فقط وابسته به خدای متعال باشیم.

عابدینی بیان کرد: خدای متعال در قرآن کریم ما را از دوستی با ستمکاران و ظلم کنندگان نهی کرده است و نباید با آنها دوستی کرد، می‌توان آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد اما دوستی با دشمنان اسلام اشکال دارد.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) فرمودند:" این سیره من نیست که از ستمکاران برای بهتر شدن زندگی خودم کمک بگیرم." ما باید درس آزادگی و زندگی را از ایشان بگیریم.

انتهای پیام/2002






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان