۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عوارض جبران ناپذیر کاشت نگین در چشم
کد خبر: ۱۱۵۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اختلال در این لایه سطحی چشم

عوارض جبران ناپذیر کاشت نگین در چشم

کاشت نگین چشمی علاوه بر آسیب سطح چشم، به لایه اشکی نیز صدمه می‌زند.

عوارض جبران ناپذیر کاشت نگین در چشم
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، مسعود ناصری‌پور دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم پزشکی در خصوص عوارض ناشی کاشت نگین در چشم بیان کرد: از آن جایی که سطح چشم یکی از قسمت‌های قابل توجه و بسیار مهم در ارتباط با بیماری‌های چشمی است و هرگونه اختلال در این لایه سطحی چشم می‌تواند مشکلات فراوانی را برای فرد به بار آورد، این عمل زیبایی توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: خشکی چشم و سایر مشکلات ناشی از آن یکی از مهمترین اختلالات سطح چشمی است. بدین ترتیب طبیعت کاشت نگین در چشم می‌تواند به لایه اشکی و سطح چشم صدمه زده و منجر به بروز اختلالاتی شود که زمینه را برای بیماری‌های مختلف فراهم کند.

ناصری‌پور در مورد سایر عوارض این عمل زیبایی عنوان کرد: التهاب در ملتحمه چشم، تخریب آن و ایجاد بافت اسکار از دیگر عوارض ناشی از کاشت نگین در چشم به شمار می‌آید. علاوه بر این کار می‌تواند باعث آلرژی و حساسیت در چشم شود.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالیانه چشم پزشکی با اشاره به این که معمولاً برای نگین چشم از جنس‌های خنثی استفاده می‌شود، اظهار کرد: با این وجود باز هم وجود جسم خارجی در سطح چشم مشکلاتی را برای چشم به وجود آورد.

وی در پایان با بیان این که تعداد بسیار اندکی از افراد اقدام به کاشت نگین چشمی می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما باید همواره از سطح چشم خود مراقبت کنیم تا بدین ترتیب از بروز مشکلات داخل چشمی جلوگیری شود.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان