۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آنفلوانزا تحت کنترل است/علت فوت بیماران آنفلوانزایی
کد خبر: ۱۱۵۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت به کرمان رفت

آنفلوانزا تحت کنترل است/علت فوت بیماران آنفلوانزایی

وزیر بهداشت شب گذشته به استان کرمان سفر کرد و از نزدیک در جریان برنامه های بهداشتی و درمانی مقابله با بیماری آنفلوانزا در این استان قرار گرفت.

آنفلوانزا تحت کنترل است/علت فوت بیماران آنفلوانزایی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر سید حسن هاشمی که شب گذشته به کرمان سفر کرده بود، در گفتگوی زنده خبر شبکه دو سیما، به وضعیت بیماری آنفلوانزا در این استان اشاره کرد و گفت: از بیماران بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان عیادت کردم و سپس جلسه ای با مسئولین و نمایندگان استان کرمان در مجلس داشتیم که در این جلسه شیوع و کنترل بیماری آنفلوانزا را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در کشور پدیده جدیدی نیست، افزود: مسئله ای که می بایست به آن توجه داشت، این است که تعداد فوتی های ناشی از آنفلوانزا که بیماری های مزمن داشته اند، در یک بازه زمانی سه هفته ای قابل توجه بوده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه هیچ یک از افرادی که فوت شده اند تنها به دلیل ابتلا به آنفلوانزا نبوده است، تصریح کرد: جوان ترین فردی که در این استان فوت شده است ۲۹ سال سن داشته که مبتلا به ایدز بوده است.

وزیر بهداشت افزود: سایر فوت شدگان نیز یا کهولت سن داشته اند و یا دچار بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی بوده اند.

هاشمی در ادامه به وضعیت شیوع آنفلوانزا در کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کرده و همه شرایط تحت کنترل است همچنین هیچ کمبودی در حوزه دارو، امکانات و به ویژه تخت بیمارستانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر سال حدود ۲۰ درصد از مردم به آنفلوانزا مبتلا می شوند، بر ضرورت رعایت نکات بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد و افزود: افرادی که دچار تب شدید و تنگی نفس شده باشند، لازم است خیلی زود به پزشک مراجعه کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر مسئله نگران کننده ای وجود داشته باشد با صراحت به مردم اطلاع رسانی خواهم کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان