۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تیم ملی تکواندو ایران نایب قهرمان شد/طلای آذربایجان با مهماندوست
کد خبر: ۱۱۵۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جام جهانی تکواندو - مکزیک

تیم ملی تکواندو ایران نایب قهرمان شد/طلای آذربایجان با مهماندوست

ملی‌پوشان تکواندو ایران در دیدار نهایی نوزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی مقابل تیم ملی آذربایجان که هدایتش بر عهده یک ایرانی بود بازنده میدان را ترک کردند تا عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

تیم ملی تکواندو ایران نایب قهرمان شد/طلای آذربایجان با مهماندوست
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، اعضای تیم ملی کشورمان که در مرحله نیمه نهایی جام جهانی با برتری مقابل روسیه راهی بازی نهایی شده بودند در دیدار پایانی یکبار دیگر مقابل آذربایجان به میدان رفته و برخلاف بازی مرحله گروهی نتیجه را به این تیم واگذار کرده و نایب قهرمان شدند. تیم‌های کره جنوبی و روسیه هم صاحب مدال برنز شدند.

تیم کشورمان در این دیدار همانند چهار بازی گذشته خود با ترکیب مسعود حجی زواره، آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، سعید رجبی و امید عمیدی به دیدار آذربایجان رفت. این مبارزه با برتری شاگردان مهماندوست در تیم آذربایجان آغاز شد و راند اول ۸ بر۶ به سود این تیم خاتمه يافت.

تکواندوکاران کشورمان که گویی خسته به نظر می رسیدند راند دوم را ۲۹ بر۱۲ به حریف واگذار کردند. تلاش دو چندان تیم جوان و شایسته کشورمان در راند سوم برای جبران اختلاف امتیاز به جایی نرسید و در نهایت تکواندوکاران کشورمان ۲۳ بر ۴۲ نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفتند.

آذربایجان در آخرین دیدار مرحله گروهی ۳۱ بر۲۲ نتیجه را تیم ملی کشورمان واگذار کرده بود. در کنار رضا مهماندوست سرمربی ایرانی آذری‌ها، سینا بهرامی و میلاد بیگی دو تکواندوکار ایرانی این تیم بیشترین نقش را در قهرمانی آذربایجان داشتند.

تیم ملی تکواندو کشورمان سال گذشته در همین مسابقات که اتفاقا در همین مکزیک برگزار شد عنوان سومی و مدال برنز را کسب کره بود. تیم ملی ایران با ترکیبی جوان که همه آنها اولین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کردند در این مسابقات حاضر شد. اما در همین تیم جوان، ابوالقضل یعقوبی یک فوق ستاره بود که مبارزات بسیار خوبی به نمایش گذاشت.

در بخش زنان هم چین در بازی نهایی برابر مکزیک میزبان مسابقات در راند چهارم صاحب پیروزی شد و مدال طلا را به خود اختصاص داد. مکزیک نایب قهرمان شد و تیم های ملی کره جنوبی و چین تایپه هم صاحب مدال برنز شدند.

این هشتمین نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان در جام جهانی بود. تکواندوکاران کشورمان پیش از این دو بار در رقابتهای ۲۰۰۰ لیون فرانسه و ۲۰۱۰ ارومچی چین عنوان قهرمانی را کسب کرده بودند. هفت عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در کارنامه تکواندو ایران در ۱۳ دوره حضور در این رقابتها در ثبت شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان