۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظلم ستیزی از ویژگی‌های اصلی سیره حکومتی پیامبر(ص) بود
کد خبر: ۱۱۵۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

ظلم ستیزی از ویژگی‌های اصلی سیره حکومتی پیامبر(ص) بود

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: رسول گرامی اسلام در راه مبارزه با کفار و منافقان همیشه سرسخت بودند و این درس را به همه مسلمانان آزاده جهان دادند.

ظلم ستیزی از ویژگی‌های اصلی سیره حکومتی پیامبر(ص) بود
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با بیان اینکه بیامبر عظیم الشان اسلام رحمت للعالمین است، گفت: خدای متعال آن حضرت را فرستاد و ایشان رحمت و مهربانی و اخلاق اسلامی را برای همه جهانیان به ارمغان آورد.

وی اذعان کرد: حضرت محمد(ص) به مستضعفان و فقرا توجه ویژه‌ای داشتند و همیشه به مردم و اصحاب خود تاکید فراوانی بر حفظ حرمت این افراد و رسیدگی به محرومان جامعه می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه ظلم ستیزی از ویژگی‌های اصلی سیره حکومتی پیامبر(ص) بود، ابراز کرد: ایشان در راه مبارزه با کفار و منافقان همیشه سرسخت بودند و این درس را به همه مسلمانان آزاده جهان دادند.

وی در ادامه افزود: رسول گرامی اسلام با اینکه برای همه انسان‌های آزاده عامل رحمت بودند اما اجازه نمی‌دادند دشمنان با شبهه افکنی به مباحث اخلاقی و دینی اسلام به تخریب مبانی و احکام دینی بپردازند.

عباسی با انتقاد از هجمه‌ای که امروز علیه چهره نورانی پیامبر(ص) از سوی دشمنان اسلام وجود دارد، بیان کرد: گروه‌هایی به اسم اسلام داعش و سلفی‌ها با انجام کارهای خشونت بار ادعای دوستی پیامبر و اسلام را دارند اما زمینه ساز تخریب این دین الهی شده‌اند.

وی ادامه داد: علمای اسلام باید سیره و اخلاق واقعی رسول مهربانی را به همه آحاد جامعه و مردم سراسر دنیا نشان دهند و با روشنگری ملت‌های جهان را نسبت به چهره اصلی اسلام آگاه سازند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: زمانی که فیلم محمد رسول الله در کشورهای عربی به اکران گذاشته می‌شود اما مورد تحریم قرار می‌گیرد یعنی حاوی پیام‌های ارزشمندی است که دشمنان اسلام از انتشار آنها واهمه دارند.

وی تاکید کرد: قرآن خطاب به رسول گرامی اسلام می‌فرمایند:" ما تو را نفرستادیم مگر رحمت برای همه جهانیان باشی."، همچنین در قرآن آمده است که خداوند پیامبری را از جنس خود برای شما فرستاده و پیامبر گرامی بهترین الگو برای شماست.

این استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: تعریفی که قرآن کریم از رسول گرامی اسلام دارد این است که تو براساس یک اخلاق کریمانه‌ خلق شده‌ای و این سیره عملی پیامبر است که باید برای همه انسان‌ها به عنوان الگو قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان