۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین «ح.ف.ه»; دادسرا اظهارات خود را زیر پا گذاشته است/ هیچ سندی مبنی بر معرفی زنجانی به شرکت نفت از سوی من وجود ندارد
کد خبر: ۱۱۵۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بیست و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی

«ح.ف.ه»; دادسرا اظهارات خود را زیر پا گذاشته است/ هیچ سندی مبنی بر معرفی زنجانی به شرکت نفت از سوی من وجود ندارد

متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی گفت: من هیچ نقشی در معرفی زنجانی به مجموعه نفت نداشته‌ام اما اگر بر فرض محال این موضوع درست باشد، مگر معرفی جرم است؟

«ح.ف.ه»; دادسرا اظهارات خود را زیر پا گذاشته است/ هیچ سندی مبنی بر معرفی زنجانی به شرکت نفت از سوی من وجود ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی با ادامه دفاعیات امروز خود با اشاره به اینکه کلماتی در کیفرخواست‌ به هم وصل شده که هدف آن بی‌ابرو کردن دیگران است، گفت:‌ متاسفانه در کیفرخواست صادره تنها به نکات منفی توجه شده و این از انصاف به دور است.

«ح. ف. ه» با اشاره به صفحه 34 کیفرخواست گفت: در این صفحه آمده که پذیرش ادعا در نزد مراجع قضایی باید مستند به سند باشد و پذیرش هر ادعایی بدون سند از سوی مرجع قضایی غیرقانونی است.

وی افزود: اما همین نکته از سوی مقام تحقیق رعایت نشده و مکرر در جملات مختلف به این نکته اشاره شد که من زنجانی را به شرکت نفت‌، شرکت فال، شبکه بانکی کشور و سایر کشورها معرفی کردم بدون اینکه سندی وجود داشته باشد.

این متهم در ادامه با بیان اینکه در هیچ جای کیفرخواست سندی ارائه نشده است،‌ اظهار داشت:‌ متاسفانه در کیفرخواست کلی‌گویی شده و به نوعی تلاش شده تا در هر 10 صفحه به موضوع معرفی زنجانی از سوی من به شرکت نفت و شبکه بانکی کشور اشاره شود تا ادعای تشکیل شبکه از سوی مخاطب فراموش نشود.

وی ادامه داد: هیج سند و مدرکی در خصوص نقش من در معرفی زنجانی به مجموعه نفت وجود ندارد اما اگر بر فرض محال ادعای کیفرخواست هم درست باشد اگر برای فرد منفعتی وجود نداشته باشد و آن فرد در قراردادها و خرید و فروش‌ها دخالتی نکرده باشد صرفا به دلیل معرف بودن مجرم شناخته می‌شود؟

«ح. ف. ه» به بحث جعل و استفاده از سند مجعول در کیفرخواست اشاره کرد و گفت:‌ هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد حتی یک نقطه را جعل کرده‌ام، بارها در کیفرخواست گفته شده که تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز همه موارد، شخص زنجانی بوده و هیچکس دخالتی نداشته و در این خصوص به اتهامات ردیف اول هم اشاره شده اما دادسرا اظهارات و یقینی خود را در این موضوع زیر پا گذاشته و به شکل دیگری عمل می‌کند.

وی به نحوه آشنایی خود با زنجانی اشاره کرد و افزود: ما سال 87 در شرکت غدیر با معرفی یکی از افراد با زنجانی اشنا شدم این شرکت بیش از 150 شرکت تحت پوشش دارد، اگر صرفا معرفی جرم باشد پس باید کل جامعه را مجرم دانست.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی ادامه داد: پس از خروج از هیات مدیره شرکت غدیر درخواست سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان عضو هیات مدیره در یکی از شکرت ها شروع به کار کردم با اینکه می‌گویند پس از جدا شدن شرکت غدیر به مجموعه زنجانی پیوستم دروغ است.

«ح. ف. ه» تاکید کرد: موارد ادعا شده در خصوص حمایت، هدایت و معرفی زنجانی به بانک‌ها و نهادها به غیر از مواردی که ذکر می‌کنم دروغ است. من تنها زنجانی را با آقای ش مدیر عامل وقت بانک مسکن، آقای م. شم مدیرعامل شرکت مهدیس، هواپیمایی جمهوری اسلامی، سازمان حج و زیارت و وزارت اطلاعات معرفی کردم.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان