۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین یکی از قطبهای پرورش طیور در کشور می باشد
کد خبر: ۱۱۵۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روش‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان

قزوین یکی از قطبهای پرورش طیور در کشور می باشد

رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای نقش بسزایی در پیشگیری وکنترل بیماریهای طیور دارد.

قزوین یکی از قطبهای پرورش طیور در کشور می باشد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، کارگاه آموزشی اصول و روش‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان با حضور 50 نفر از کارشناسان و مسئولین قرنطینه و امنیت زیستی واحدهای مرغداری روز گذشته در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه آموزشی دکتر مجید رضا شکری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان قزوین مواردی در خصوص تاریخچه و خسارات وارده حاصل از بیماری در جهان و روشهای پیشگیری از آن نکاتی را بیان کرد.
تدریس این دوره آموزشی بر عهده یکی از دامپزشکان متخصص طیور استان بود که حاضرین را از آخرین یافته های علمی در زمینه بیماریهای تنفسی طیور مطلع و در خصوص ضوابط بهداشتی- قرنطینه ای در واحدهای مرغداری وراهکارهای پیشگیری از بروز وشیوع بیماری نکاتی را بیان کرد.
گفتنی است در راستای پیشگیری از بیماری‌های طیور در استان قزوین جلسات متعددی از ابتدای سال با مسئولین بهداشتی، مدیران واحدهای مرغداری و حتی کارگران مرغداری‌ها به صورت جداگانه( به دلیل تفاوت در سطح اطلاعات علمی و وظایف متفاوت) توسط دامپزشکی قزوین برگزار شده که در این دوره نیز پرسنلی که مسئولیت قرنطینه و امنیت زیستی درمرغداری‌ها را عهده دار بودند در کارگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان