۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین فتنه، خطر بالفعل در دانشگاه‌هاست/ نگاه جناحی به مسائل ندارم
کد خبر: ۱۱۵۸۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

فتنه، خطر بالفعل در دانشگاه‌هاست/ نگاه جناحی به مسائل ندارم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دغدغه‌های نهادهای مختلف باید با دغدغه‌های رهبری مطابقت داشته باشد، گفت: آن خطری که امروز در دانشگاه‌ها بالفعل است، خطر فتنه می‌باشد.

فتنه، خطر بالفعل در دانشگاه‌هاست/ نگاه جناحی به مسائل ندارم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در دیدار جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین که به مناسبت هفته دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: در فضای دانشگاهی و پیوندش با عرصه عمل و صنعت، ایمان و عمل صالح باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایمان با علم پیوند دارد و همان‌طوری که ایمان به عمل نیاز دارد، عمل هم به ایمان نیازمند است.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده ما کسانی را که کار شایسته انجام دهند و ایمان آن‌ها همراه با عمل باشد به حیات طیبه که همان حیات واقعی و انسانی است، زنده می‌کنیم.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که شهدا از جمله کسانی هستند که دارای حیات واقعی و انسانی هستند، افزود: خداوند می‌فرماید شما حق ندارید شهدا را مرده خطاب کنید زیرا مرگ برای آن‌ها معنا ندارد و این‌ها حیات ابدی دارند.
وی با اشاره به این‌که نوآوری و خلاقیتی که رهبری بر آن تأکید دارند در طلاقی علم و عمل محقق می‌شود، اذعان داشت: همان‌گونه که ایمان و عمل انسان را به حیات طیبه می‌رساند، داشتن علم و عمل هم راه انسان را برای دست‌یابی به حیات طیبه هموار می‌کند.

دغدغه‌های نهادهای مختلف باید با دغدغه‌های رهبری مطابقت داشته باشد

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دغدغه‌های نهادهای مختلف باید با دغدغه‌های رهبری مطابقت داشته باشد، تشریح کرد: خیلی وقت‌ها برخی از مسئولان موضوعاتی را دغدغه خود مطرح می‌کنند که خطر بالقوه است و باید توجه داشت آن خطری که امروز در دانشگاه‌ها بالفعل است، خطر فتنه است.


وی به تشریح خطر فتنه در دانشگاه‌ها پرداخت و تصریح کرد: امروز عده‌ای می‌خواهند فتنه گران را دوباره مطرح و اقدامات ننگین و رسوایی‌های آن‌ها را به‌عنوان ارزش مطرح کنند و این خطری بالقوه است و اگر به رهبر ملتزم هستیم، باید به این خطر توجه داشته باشیم.

نیازمند تشکل‌های سیاسی فعال هستیم

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که امروز نیازمند تشکل‌های سیاسی فعال هستیم، بیان کرد: باید متدینان را در امر تشکل‌های سیاسی بیشتر فعال کنیم. لازم است فضای دانشگاه سیاسی باشد ولی به همان میزان که لازم است سیاسی باشد خطر، حرام و غیرعقلانی است که دانشگاه پایگاه آمریکا، اسرائیل و انگلیس باشد و این را هر آدم فرهیخته و عاقلی درک می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: گاهی برخی از تشکل‌ها دنباله‌روی می‌کنند از اهداف شبکه‌های خارجی مانند بی بی سی و حتی خیلی غیر استتاری به دنبال اجرای اهداف آن‌ها در دانشگاه هستند.
وی بحث نفوذ، فتنه و بصیرت را موضوع بسیار جدی دانست و افزود: این‌ها از دغدغه‌های مهم رهبری به شمار می‌آیند و باید برای ما جدی گرفته شوند.

نگاه جناحی به مسائل ندارم

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که هرگز نگاه جناحی به مسائل ندارم، بیان کرد: اگر دانشجویی طرفدار فتنه گران بود نباید آن را اخراج و مجازات کرد، بلکه باید او را توجیه کنیم و با یک تعامل برادرانه، با منطق و دلسوزی تمام او را از مسیر اشتباهی که می‌رود آگاه کنیم.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که باید کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها فعال کنیم، بیان کرد: آمادگی کامل دارم تا با آن دسته از اساتیدی که سؤالاتی دارند و لازم است به آن‌ها پاسخ داده شود با حوصله، در فضایی صمیمی و کاملاً آزاد گفتگو کنم.



1800 مدرس در دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین تدریس می‌کنند

محمد مهدوی‌ نیری سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین با 13 هزار دانشجو در 18 مرکز و با 289 رشته کاردانی، 142 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد فعالیت می کند.
وی با بیان این که حدود 1800 نفر مدرس و استاد در این دانشگاه در حال تدریس هستند، افزود: 90 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی استان و یا شهرستان های اطراف استان هستند و در این خصوص عدالت آموزشی رعایت شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان