۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحقیق و پژوهش پایه توسعه و پیشرفت هر کشور است
کد خبر: ۱۱۵۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تحقیق و پژوهش پایه توسعه و پیشرفت هر کشور است

استاندار قزوین با بیان اینکه تحقیق و پژوهش پایه توسعه و پیشرفت هر کشور است، افزود: هیچ کشوری به توسعه و پیشرفت نمی‌رسد مگر به وسیله دانشمندان و برنامه‌ریزان خوب یک جامعه که درک درستی از اهمیت علم و فناوری به ویژه در شرایط کنونی داشته باشند.

تحقیق و پژوهش پایه توسعه و پیشرفت هر کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ،  آیین نکوداشت پژوهشگران و فناوران استان قزوین در سالن همایش شهید بابایی پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین در این همایش اظهار کرد: امیدوارم از رهگذر این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به ویژه در موضوعات علمی، پژوهش و تحقیق بتوانیم استعدادها را به خوبی شناسایی کنیم و بستر لازم برای فعالیت این افراد مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش پایه توسعه و پیشرفت هر کشور است، افزود: هیچ کشوری به توسعه و پیشرفت نمی‌رسد مگر به وسیله دانشمندان و برنامه‌ریزان خوب یک جامعه که درک درستی از اهمیت علم و فناوری به ویژه در شرایط کنونی داشته باشند.

استاندار قزوین خطاب به محققان و پژوهشگران حاضر در همایش خاطرنشان کرد: شما محققان رسالت عظیمی بر عهده دارید و باید از استعداد خدادادی و تلاش جهادگونه خود در راه پیشرفت جامعه استفاده کنید ما نیز به عنوان مدیران وظیفه برنامه ریزی و فراهم ساختن بستر مناسب برای فعالیت شما را داریم.

وی ادامه داد: معتقدم با تعامل مطلوب این دو حوزه، اراده تحقیق، توسعه و فراهم ساختن فضای مناسب برای فعالیت به خوبی مهیا خواهد شد.

همتی تصریح کرد: امروزه کشورها از رهگذر علم جدید به دنبال ثروت هستند و مانند گذشته تکیه بر مواد طبیعی، معدنی و زیرزمینی ندارند بلکه با روی آوردن به سمت تولید علم و فناوری و استفاده بهینه از منابع خدادادی به دنبال ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت پایدار هستند.

وی بیان کرد: شرایط خوبی به ویژه در دهه اخیر آغاز شده و تاکید مقامات نظام و در راس آن مقام معظم رهبری همچنین دولت امید و رهبری بر استفاده از ظرفیت و توانایی جوانان این مرزو بوم دلالت دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: جوانان کشور در هر جایی که احساس نیاز بود همچون جنگ تحمیلی با روحیه انقلابی و تلاش جهادگونه خود حضور موفقی داشتند و در راه حفظ ارزش‌های کشور تلاش فراوانی کردند.

وی عنوان کرد: امروز نیز در حوزه علم و فناوری شاهد درخشش فرزندان این دیار و فتح قله‌های جدید توسط جوانان بوده و به سمت رسیدن به جایگاه واقعی کشور در حوزه علم و فناوری در حرکت هستیم.

همتی در پایان گفت: ما با مسائل مختلفی در جامعه مواجه هستیم که به کمک پژوهشگران، این امکان فراهم می‌شود تا بتوانیم با ساماندهی مناسب‌تر و به کارگیری روش‌های بهینه در جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ها و افزایش تولید محصولات علاوه بر تامین نیازهای داخلی و حضور چشمگیر در عرصه بین المللی گام برداریم و حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان