۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارتفاع بارش در استان به ۷ سانتی متر رسید/ توده هوای سرد تا پایان هفته بر استان حاکم است
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی:

ارتفاع بارش در استان به ۷ سانتی متر رسید/ توده هوای سرد تا پایان هفته بر استان حاکم است

کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ دمایی هم تا پایان هفته همچنان توده هوای سرد در منطقه ما حاکم خواهد بود و شب های سردی را پیش رو خواهیم داشت.

ارتفاع بارش در استان به ۷ سانتی متر رسید/ توده هوای سرد تا پایان هفته بر استان حاکم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، گروسی سرپرست مدیریت بحران استانداری گفت: همکاران ستاد مدیریت با رهنمودهای فرماندار و هماهنگی بین دستگاه‌های هلال احمر، اداره کل راه استان در قالب 90 تیم عملیاتی قریب به 500 نیروی امدادگر و تعدادی بیش از 350 دستگاه انواع ماشین الات سنگین راهداری اقدام به امدادرسانی به بیش از 10 هزار از هموطنان کردند.
وی افزود: همچنین بیش از دو هزار و 500 خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف رهاسازی شد و نزدیک به هفت هزار تخته پتو و ده هزار بسته غذایی و 20 هزار قرص نان در بیش از نه هزار از هموطنان که به صورت اضطراری در مساجد و اماکن اسکان داده شده بودند توزیع شد.  
گروسی گفت: از هموطنانی که میهمان استان قزوین هستند تقاضا می‌کنیم که با صبر و شکیبایی لازم با عوامل راهداری و هلال احمر و به ویژه نیروی انتظامی تعامل داشته و توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.
سرهنگ بهرام زینلی رئیس پلیس راه استان قزوین درخصوص وصعیت تردد در بین محورهای مواصلاتی استان توضیح داد: آزاد راه قزوین-زنجان، قزوین- رشت و جاده قدیم قزوین- رشت محور قزوین- همدان در حال حاضر به دلیل وزش باد شدید و کولاک مسدود است.  
وی ادامه داد: محور قزوین- تهران، قزوین- کرج و محور بویین زهرا به ساوه و بویین زهرا به سمت اشتهارد در حال حاضر باز است و تنها جاده لغزنده است و نیاز است رانندگان دقت بیشتری داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
زینلی افزود: در خصوص جاده‌های مسدود شده به رانندگان توصیه می‌کنیم از شتاب بی‌مورد خودداری کنند تا به محض قطع شدن کولاک و وزش باد، مسیر برف روبی و نمک پاشی شود.
اخوندی کارشناس هواشناسی گفت: با خروج سامانه بارشی از استان این توده هوای سرد تا روز چهارشنبه در استان مستقر است.
وی اضافه کرد: سامانه بارشی که تا ظهر امروز (دوشنبه) در سطح منطقه ما فعال بود.
ما فعال بود بارش های برف خوبی را از خود برجای گذاشت به طوری که ما بارش 40 سانتی متری برف در شهرهایی مثل اوج و سیردان داشتیم.
آخوندی بیان کرد: همچنین در شهر قزوین ارتفاع بارش برف به 7 سانتی متر رسید.
وی ابراز کرد: پیش بینی هانشان می دهد که برای امشب و فردا وزش های بادهای سرد شمالی در سطح منطقه ما بسیار شدید خواهد بود همچنین وزش باد باعث می شود که گردنه های استان همچنان پدیده کولاک را داشته باشند.
این کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا پایان هفته وضعیت جوی به حالت پایدار درمی آید و شاهد آسمانی صاف خواهیم بود.
وی گفت: به لحاظ دمایی هم تا پایان هفته همچنان توده هوای سرد در منطقه ما حاکم خواهد بود و شب های سردی را پیش رو خواهیم داشت.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان